1

Onderwerp: graag tip voor mocca creme

hallo,

Ik wil graag een taart maken met mokka creme!

Hoe kan ik deze het beste maken heb al bij de recepten gekeken, maar kan het ook anders?

Wat combineer je bij de mokka  creme een jam of slagroom?

En deze dan ook afwerken met marsepein of fondant? wordt het dan niet te zoet?

Alvast bedank

Groetjes Kel

2

Re: graag tip voor mocca creme

Je kunt prima een taart maken met mokkacreme en deze dan afwerken met fondant of marsepein. Tuurlijk is het wel zoet maar ikzelf heb er geen negatieve reacties op gehad.
Wat ik doe om mokkacreme te maken: 500 gram roomboter met 200 gram poedersuiker luchtig wit kloppen, dan er een zakje dr Oetker banketbakkersroom aan toevoegen; klaargemaakt met 400 ml water. Goed door elkaar kloppen. Dan 1 eetlepel espressopoeder oplossen in een paar eetlepels heet water en dit erdoorheen kloppen. Zelf even proeven of je er meer espressopoeder in wilt.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3 Laatst bewerkt door ChantalS (09-02-2010 13:01)

Ik maak mokkacr

4

Als ik een mokka vulling maak dan doe ik dat met slagroom (met een beetje suiker) stijfkloppen met klopfix, en dan als laatste en zakje capuccinokoffie door heen mixen, erg lekker, en niet zo zwaar. Ik heb bij mijn laatste taart met een spray wat rum op het biscuit gespoten en ook nog gevud met botercreme van de mix, in combinatie met de mokkaslagroom dit was erg lekker.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

Dames bedank voor jullie tips.

Ik ga ze gewoon allemaal uitproberen.