1

Onderwerp: Patidess biscuitmix: kloppen die hoeveelheden wel?

Vandaag heb ik bij Intratuin een zakje biscuitmix van Patidess gekocht. Wil het wel eens uitproberen en het lijkt me wel een lekker idee dat ik, mocht de nood eens aan de man komen, daar mix voor een kapsel vandaan kan halen.

Nu las ik het etiket net eens door en zag dat ze voor een taart van 26-28 cm een hoeveelheid van 250g mix, 4 eieren en 25 ml water aanhouden.
Dat is de hoeveelheid die ik bij Funcakemix (die ik normaliter dus gebruik) aanhoud voor een vorm van 20 cm doorsnede!

Heeft iemand deze mix al eens uitgeprobeerd en kan dus iets zeggen over deze hoeveelheden? Het lijkt me namelijk rijkelijk weinig. Of ze gaan uit van lagere kapsels dan wij hier graag gebruiken.
Natuurlijk kan/ga ik het zelf ook nog even uitvinden, maar als iemand dat al eens gedaan heeft is het natuurlijk best handig om vast te weten. Zo niet, dan ga ik deze hoeveelheden eens maken en in mijn bakpan van 20cm doorsnede mikken.
(Heb al even gezocht op berichten over deze mix, maar eigenlijk niks over gevonden :) ).

Dus: iemand hier ervaring met Patidess kapselmix?

2

Re: Patidess biscuitmix: kloppen die hoeveelheden wel?

Klopt hoor, ze gaan uit van lage taarten, niet zoals wij graag zien een lekkere hoge taart om veel ruimte op de zijkant te hebben voor al dat leuks dat wij erop willen knutselen. ;)

Dus voor een kleiner blik gaat het prima.

ik heb hem ook al een paar keer gebruikt en hij smaakt wel goed. maar idd wel lagere taarten als je hun hoeveelheden aanhoudt. ik heb deze hoeveelheid gebruikt voor een taartje van 20 cm. zou ik voor een taart van 24 cm de hoeveelheden van de funcakemix (330 gr mix, 33 ml water en 5 eieren) aan kunnen houden?

Groetjes Miranda

4

Hee, reacties, ik had de hoop al een beetje opgegeven:)

Maar dank voor de antwoorden, dan ga ik dus gewoon uit van de fun-hoeveelheid :D en dan zal het vast goedkomen.

Bedankt dames!

Freya schreef:

Hee, reacties, ik had de hoop al een beetje opgegeven:)

Maar dank voor de antwoorden, dan ga ik dus gewoon uit van de fun-hoeveelheid :D en dan zal het vast goedkomen.

Bedankt dames!

ik weet niet of die hoeveelheden goed zijn hoor. dat was juist mijn vraag ;)

Groetjes Miranda

6

Ow sorry Miranda, het was me even ontgaan dat je op het laatst een vraag stelde :).

Maar gezien Wendy's antwoord en het jouwe (dat de hoeveelheden die ik in mijn openingsbericht noem) meer geschikt lijken voor een taart van 20cm doorsnee (wat ik dus al had gegokt) zou ik dan, als ik het ging uitproberen, inderdaad voor andere formaten ook de funcakeshoeveelheden aanhouden. Dus inderdaad 330 g mix, 33 ml water en 5 eieren voor een taart van 24 cm doorsnede.

dank je freya. ik heb gisterenavond de verhoudingen even zitten berekenen en dan die zijn hetzelfde bij funcakes als bij patidess. ga gewoon de verhoudingen van funcakes aanhouden en dan moet het goedkomen. bedankt nog voor je reaktie.

Groetjes Miranda