1

Onderwerp: puzzelplaatje uitsnijden, tips

hallo,
Ik ben bezig met een dinoplaatje voor een taart.
Ik snij het nu maar uit met een aardappelschilmesje.
Maar ik was benieuwd waar jullie dat mee doen.
En wat doen jullie om uitdrogen van de randjes van het puzzelplaatje te voorkomen?
Ze worden steeds wittig met barstjes bij mij.
Alvast bedankt voor de tips!

This too shall pass!

2

Re: puzzelplaatje uitsnijden, tips

Aardappelmesje gaat in principe prima. Het mooiste is, als je de rand met je vinger wat bijwerkt door erlangs te wrijven. Zodra je klaar bent met een stuk, dek je het meteen af met plasticfolie, zo voorkom je uitdrogen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ik zweer bij de paletmesjes van de Blokker (te vinden bij de schilderspullen), afhankelijk van je plaatje de kleine of een wat grotere en mijn wieltooltje, deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=101

Naar een goede manier van bewaren zonder uitdrogen ben ik ook nog steeds een beetje op zoek. Afdekken met plastic folie doe ik ook, daarna in een bakje met deksel. Het blijft bij mij dan (ik gebruik fondant) alleen niet zacht genoeg om bijvoorbeeld later nog op de ronde zijkant van een taart te plakken. Ik denk dat ik binnenkort eens ga proberen of invriezen beter gaat, daar heb ik hier ook al verschillende goede berichten over gelezen.

Succes!

4

Ik zie net dat er een paar topics naar beneden allerlei goede bewaartips worden gegeven :)

5

wat heel goed werkt zijn die mesjes voor de klei. bij van die hobbywinkels heb je van die modelleersets (pipoos) daar kun je goed mee snijden zonder je tafel/ondergrond aan te snijden. ik werk met marsepein en ik bewaar vaak in een insteek hoesje.

papierenplaatje in insteekhoesje doen daar leg ik vaak een dun basis op en dan de "puzzelstukjes"

6

De vershoudzakjes van IKEA met sluitstripje.............super om platte decoraties in te bewaren!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60131946

7

Hee, die zien er ook handig uit. Weer een reden om naar Ikea te gaan :D.

8

Bedankt voor de tips!
Op naar de blokker en de Ikea dus!

This too shall pass!

9

WSL gebruikje fondant en dat droogt sneller uit dan marsepein. bij Fondant wil crisco nog wel eens helpen om uitdrogen tegen te gaan en idd na het maken meteen of op de taart of in diepvrieszakje..

Ik werk zelf voor puzzelplaatje liever met marsepein omdat het langer soepel blijft (daarna invriezen waardoor het mooi stevig is om op de taart te leggen)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Puzzelen met RegalIce of Pettinice gaat niet goed, ook niet met crisco. Als je wilt puzzelen met fondant kun je beter Ballina gebuiken dat blijft zacht.