1

Onderwerp: Help verkleuren regalice

Een klein vraagje over regalice, normaal gebruik ik dit nooit....maar vanwege een opdracht met een koemelkallergie nu dus even wel.

Ben met de regalice aan het puzzelen, en het droogt zo vreselijk snel. Na het drogen is de kleur zo vaal en zijn de randen zo kartelig terwijl ik toch wel netjes heb gesneden.

Kan ik het verkleuren voorkomen of dat wat verkleurt is weer een beetje opfrissen ofzo?

Groetjes Mies (bakmadam)

2

Re: Help verkleuren regalice

wellicht insmeren met wat crisco.. het helpt zeker tegen (te snel) uitdrogen en de rafelige randjes, echter weet ik niet of het ook helpt tegen verkleuren..

Zit je wellicht te dicht bij het raam? Fondant staat bekent om verkleuren bij zonlicht of fel daglicht.. (en ik heb het zonnetje wel gezien vandaag :Y )

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Dankje ik ga t eens proberen...zit niet in de zon wel recht onder een goeie lamp :-)

Groetjes Mies (bakmadam)

4

Marsepein werkt toch wel prettiger voor puzzelen.. omdat dat minder uitdroogt en flexibeler is daardoor..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ja weet ik maar dat ging niet door de koemelk allergie :-(

Groetjes Mies (bakmadam)

6 Laatst bewerkt door Petr@ (10-02-2010 08:55)

Niet puzzelen met RegalIce, dat wordt niet mooi :nooo. Daar helpt ook geen crisco aan. Zelf puzzel ik altijd met Ballina, volgens mij kan die ook bij koemelkallergie (even kijken op de lijst bij de webshop).