1

Onderwerp: onderkant van de taart nat

Hallo mag ik jullie iets vragen?

Zon Bisc gebakken. Maandag avond de taart gevuld en gedecoreerd.

Dinsdag om 14,00 de taart aangesneden en is helemaal nat aan de onderkant!

Gevuld met viervruchtenjam van hero, banketbakkersroom en slagroom.

De taart stond op een glazen draaischijf weet niet of dit nu het probleem is geweest.

Groetjes kel

2

Re: onderkant van de taart nat

ik denk dat je niet helemaal goed staat, zal ff rapporteren!

Als je de rubriekstitels en de rubrieksomschrijvingen leest, zie je vanzelf waar je vraagt hoort.

[move] ---> bakken&vullen

en, waar heb je je taart mee afgesmeerd??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Oke had al begrepen dat ik verkeerd stond sorry hoor zal niet meer gebeuren. ]ben nog niet zo bekend op dit forum.

ik had de taart afgesmeerd met bc t5

5

kel schreef:

bc t5? Ik begrijp de bc wel maar de t5 niet..... Hoe heb je de biscuit bewaard van zo op ma?

6

Hoi,

Was een tik fout. Afgesmeerd met boter creme. Bisc in grote plastic zak bewaard en op het aanrecht laten liggen.

7

het kan ook van de jam zijn, had je die als eerste gesmeerd op je onderste plak biscuit?? bij mij druipt de jam ook wel eens door het biscuit, vooral als die aan de onderkant afgesneden is om hem recht te maken.
Was voor mij de aanleiding om de jam nooit meer helemaal onderop te smeren...

Groetjes, Dorothea.

8

Ik had eerst de banketbakkers room op de onderkant gedaan en de boven kant die op de banketbakkersroom komt de jam gedaan dus dan klap je ze op elkaar.
Ik weet niet of de jam zo ver erdoor heen kan gaan.

Zeker een goede tip om de jam niet meer als eerste te gebruiken doe het zeker de volgende keer als laatste proberen kijken hoe dat gaat.

9

Esther68 schreef:
kel schreef:

bc t5? Ik begrijp de bc wel maar de t5 niet..... Hoe heb je de biscuit bewaard van zo op ma?

En ik begrijp deze zin niet........Hoe heb je de biscuit bewaard van zo op ma? :think:

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

10

heb je hem wel op een rooster gezet ?
eerst was bij mij de onderkant helemaal z8 ,kom ik erachter dat ik hem gwn op n rooster moet zetten !

INACTIEF

11

bisc bewaard in een grote plastic zak. en in de keuken laten liggen.

Esther68 schreef:

kel schreef:

En ik begrijp deze zin niet........Hoe heb je de biscuit bewaard van zo op ma? think
Het moet zijn botercreme was een tik fout.

12

kel schreef:

Hallo mag ik jullie iets vragen?

Zon Bisc gebakken. Maandag avond de taart gevuld en gedecoreerd.

Dinsdag om 14,00 de taart aangesneden en is helemaal nat aan de onderkant!

Gevuld met viervruchtenjam van hero, banketbakkersroom en slagroom.

De taart stond op een glazen draaischijf weet niet of dit nu het probleem is geweest.

Groetjes kel

13

kel schreef:

boterkoekje bedoelt denk ik tijdens het bakken op een rooster, wat idd wel moet. Maar wat ik uit je verhaal begrijp is dat hij goed uit de oven kwam, je hem toen gevuld en gedecoreerd etc hebt. En de onderkant was nat, maar dan vraag ik me dus nu af, de binnenkant van de onderkant? Dus wat Dot zegt, misschien dat je jam is doorgelopen of de onderkant van de zijkant? Dus dat je marsepein is gaan smelten en dat er langs de zijkant een plasje nattigheid lag.

groetjes Tirza     

14

misty schreef:
Esther68 schreef:
kel schreef:

En ik begrijp deze zin niet........Hoe heb je de biscuit bewaard van zo op ma? :think:

Ik dacht, ik ga helemaal in de stijl van Kel typen :lol: Ik bedoel dus 'van zondag op maandag'. En dan vinden we het gek dat onze nederlandse taal zo verloederd :lol: :lol: . Maar nu even over het doorlekken. Ik doe een heeeel dun laagje bc op de biscuit voordat ik de jam of vlaaivulling erop doe. En idd op een rooster af laten koelen :Y

15

het is waarschijnlijk idd de jam geweest.

Kan het ook zijn van de botercreme.

Deze heb ik gebruik:

250 gr boter
50 gr fondant
100 gr puddiningpoeder
250 gr water

mixen en klaar

Dit heb recept heb ik van een banketbakker gekregen

16

oei, heb je daar mee afgemseerd??? dan is het zeker weten de botercreme!!

250 gram water op 250 gram boter!!! Pfiew!!!
Je kunt beter afsmeren met 1:!, dus 1 deel boter en 1 deel suiker. of eventueel met botercreme mix en dan zeg max 100 ml water op 250 gram boter, (ik kies daarin voor veiligheid, daar zla niet iedereen

groetjes Tirza     

17

Vreemd recept om af te smeren............ Maar ja, ik ben ook geen prof. De meeste gebruiken 1:1. Dus bv 200 gr poedersuiker en 200 gr boter. Dit 10 min mixen en je hebt botercreme. En zeker GEEN water. Dan gaat je marsepein en/of fondant smelten.

18

oorzaak gevonden dus....
ik zeg altijd maar: al doende leert men...

Groetjes, Dorothea.

19

BEDANK MEIDEN

We hebben de oorzaak dus gevonden de bc. En dit recep heb ik nog wel van een banketbakker. Ga nu zeker een andere bc gebruiken

Gr Kel

20

kel schreef:

BEDANK MEIDEN

We hebben de oorzaak dus gevonden de bc. En dit recep heb ik nog wel van een banketbakker. Ga nu zeker een andere bc gebruiken

Gr Kel

Kan zijn dat de banketbakker dit alleen gebruikt om te vullen.. dan is het een soort BC Extra... En daar kun jij het ook voor gebruiken, echter niet om af te smeren.. Heb je hem dat er bijverteld of alleen om BC recept gevraagd?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!