1

Onderwerp: Hoe "sprieten" maken?

Dames, wie van jullie kan mij duidelijk en stap voor stap uitleggen hoe ik het beste van die "sprieten" kan maken?
Wat ik bedoel is bijvoorbeeld een hartje of een sterretje aan een soort van ijzerdraadje die als een soort van fontein uit de taart steken.

Ik heb dit nog nooit gedaan, maar heb voor de 20e een opdracht staan voor een taart waar dit o.a. op moet komen.
Het lijkt me erg leuk om dit te maken, maar ik wil 't niet verprutsen (bijvoorbeeld doordat de ijzerdraadjes gaan doorhangen ofzo).

Misschien maak ik me wel veel te druk en is 't kei simpel, maar ik neem liever 't zekere voor 't onzekere.

Eigen taart is goud waard!

Re: Hoe "sprieten" maken?

heb je de zoekfunctie al gebruikt?

zoek op trefwoord: sprieten en selecteer de rubriek decoreren en daar vind je je antwoord

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik steek bv de hartjes dik uit (4-5 mm). Maak een beetje mooier in vorm en duw er met het ijzerdraadje alvast een gaatje in. Leg het dan te drogen, zonder ijzerdraadje, en wanneer het hartje droog is steek ik het ijzerdraadje, evt met eetbare lijm, er weer terug in.

4

Ik laat ze dus drogen met het ijzerdraadje. Het is al eens voorgekomen dat het ijzerdraadje er dus niet meer inging

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5 Laatst bewerkt door corinne (09-02-2010 15:57)

*klikkerdeklik
was je al voor met deze vraag :)

Groet Corinne

6

Ja... de "bovenkant" snap ik nu denk ik wel, maar dan nog het in de taart steken.
Waar kun je dat het beste mee doen? De een zegt hele dunne rietjes, de ander dikkere rietjes en ik las ook al iets over de flower pic small.
Wat is het handigst en werkt 't fijnst?

7

gewoon dunne rietjes, tis nl maar een dun sprietje. doe je er meerdere bij elkaar dan is een dik rietje handig.

Groet Corinne

8

er staat geloof ik ook iets over in de MJAMTAART... ik las zoiets dat je een bolletje fondant in het rietje doet en daar de sprietjes insteekt zodat ze vast zitten...

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

9

Het handigst vind ik een flower pic, maar een rietje is heel wat goedkoper. Ik gebruik altijd dikke rietjes en prop zowel boven- als onderin een beetje fondant.

10

Nou dames... bedankt voor de tips. Hier ga ik wat aan hebben!
Krijg als 't goed is vandaag of morgen mijn bestelling binnen, dus dan kan ik eens even flink gaan freubelen. Hihi.