1

Onderwerp: howto voor het bekleden van een 'gevormde' taart

Hallo dames,

Ik ben een nieuweling en ga gauw aan mijn eerste taartje beginnen.
(die ik zeker aan jullie ga showen!!!)

Maar heb mij suf gezocht naar howto's voor het bekleden van andere taartvormen,
behalve vierkant en rond.
Het lijkt me zo moeilijk.

Bv een dier ofzo. Kan iemand mij misschien uitleg geven.

Alvast bedankt dames..

2

Re: howto voor het bekleden van een 'gevormde' taart

hello Amal,
welkom en sucses met je eerste taart. ik heb onlangs een zwangere buik taart bekleed en ik denk dat je gewoon een groot stuk fondant/marsepein moet uitrollen. rustig draperen en met je handen de vorm van je taart nalopen. ik hoop dat hier iets aan hebt. veel plezier en nogmaals Welkom

gr's
Hiba

3

Amal schreef:

Hallo dames,

Ik ben een nieuweling en ga gauw aan mijn eerste taartje beginnen.
(die ik zeker aan jullie ga showen!!!)

Maar heb mij suf gezocht naar howto's voor het bekleden van andere taartvormen,
behalve vierkant en rond.
Het lijkt me zo moeilijk.

Bv een dier ofzo. Kan iemand mij misschien uitleg geven.

Alvast bedankt dames..

Voor een eerste taart zou ik gewoon een ronde taart of een bolletje doen, zodat je eerst leert zo'n lap marsepein/fondant te hanteren.

Groetjes, Elly

4

Op youtube zijn een hoop andere vormen zoals vierkant en hart terug te vinden..
Als je maar gewoon een aantal keren oefend op rond, dan vierkant (en howto bekijken) dan lukken de overige vormen ook een stuk makkelijker..

Het is niet alleen een questie van how-to's kijken.. maar ook oefenen oefenen en oefenen :)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Dames,

bedankt voor het reageren.

En inderdaad Bommeltje het is inderdaad oefenen. Mijn eerste taartje vind ik zo spannend.

6

bibo6c schreef:

hello Amal,
welkom en sucses met je eerste taart. ik heb onlangs een zwangere buik taart bekleed en ik denk dat je gewoon een groot stuk fondant/marsepein moet uitrollen. rustig draperen en met je handen de vorm van je taart nalopen. ik hoop dat hier iets aan hebt. veel plezier en nogmaals Welkom

gr's
Hiba

Ok wat leuk! heb je daar misschien een foto van. O ja en hoe krijg je de fondant/marsepein in huidskleur, want dat is mij nog steeds een raadsel...

7

Ik gebruik voor huidskleur de kleur "flesh" van CK. Klein drupje is al voldoende. En ik heb hier gelezen dat de kleur ivory van zowel Wilton als Americolor ook goede resultaten geven voor huidskleur :)

8

ik mix vaak wat ivory en druppie peach.. soms tikkie bruin d'r bij soms tikkie roze.. ik wissel nog al..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!