1

Onderwerp: Waar mee het beste te beginnen, voor de eerste keer

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet uit

Zoals jullie weten ben ik een beginneling.
Ik heb een paar vragen
een kapsel maken kan ik inmiddels al lang,
Maar, nu wil ik gaan bekleden,
waarmee kan ik het beste oefenen.
Met fondant of met marsepijn,
wat heb ik echt nodig bij een simpel bekleede taart, te denken aan evt rollers of niet

Alvast bedankt
en ja zodra die gemaakt is word hij natuurlijk ook gepost hier, hoe lelijk hij ook zal zijn voor de eerste keer, maar trots zal ik zijn

Dankjullie wel alvast

Ik zag , ik wou , en nu doe ik het ook, ja taartjes maken is een verslaving..........Maar ben nog een beginneling :D groetjes

2

Re: Waar mee het beste te beginnen, voor de eerste keer

FF de faq lezen... en zoeken op beginner..
En over wat makkelijker is fondant of marsepein iedereen heeft andere ervaringen dus aan alle topics over marsepein vs. fondant heb je niks.

3

Marsepein is wat stugger, waardoor het iets "makkelijker" te bekleden is.

Groetjes, Elly

4

OKe dankjewel

Ik zag , ik wou , en nu doe ik het ook, ja taartjes maken is een verslaving..........Maar ben nog een beginneling :D groetjes

5

Ik ben nu zo

Hmmm, bleekselderij...
www.taartvancorinne.nl

6

Marsepein wordt in het algemeen als wat makkelijker beschouwd om te bekleden. Ik gebruik voornamelijk fondant en dat gaat ook prima. Iets sneller kans op scheurtjes heb je daarmee wel. Maar ik lust geen marsepein, veel mensen om mij heen ook niet, dus het is hier toch fondant wat de voorkeur heeft.

Verder zijn een goede roller (ik heb een extra lange houten), een smoother om de fondant/marsepein glad te strijken, een draaiplateau (Ikea!) en een stel paletmesjes (BLokker) toch wat mij betreft redelijk onmisbaar.