1

Onderwerp: Puzzelplaatje op kwarktaart.Gaat dat???

Mijn zoon is de 11e jarig maar hij lust niet graag marsepein/fondant.
Hij wil een KWARKTAART!!!!
Is natuurlijk ook lekker maar ontzettend saai om te geven.
Nu dacht ik,als ik een puzzelplaatje maak,kan ik die er dan(bevroren) boven op leggen?
Of smelt het plaatje dan?
OF kan ik het plaatje beter op een kartonnetje leggen,wat ik dan ook bekleed met fondant en dan op de taart leggen.
Ik heb de zoek functie al gebruikt maar kan helaas daar niets over vinden.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

2

Re: Puzzelplaatje op kwarktaart.Gaat dat???

Dat gaat zeker weten smelten, ik heb het geprobeerd (neefjelief wilde ook kwarktaart) en het ziet er heel snel uit als snot.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

En als je nu eerst chocolade smelt en daar een soort van plaat van maakt en daar dan je fondant op, dat moet toch wel lukken?

4

Pooh schreef:

Dat gaat zeker weten smelten, ik heb het geprobeerd (neefjelief wilde ook kwarktaart) en het ziet er heel snel uit als snot.

Ja daar was ik al bang voor.Zou het ook niet gaan met een taartkartonnetje er tussen?

5

Wat Cares zegt, dat kan wel :Y, als je chocola nog niet helemaal hard is kan je het puzzelplaatje erop leggen en blijft het meteen goed plakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

cares schreef:

En als je nu eerst chocolade smelt en daar een soort van plaat van maakt en daar dan je fondant op, dat moet toch wel lukken?

Dat is ook een goed idee.Ga ik eerst wel even oefenen om zo'n plak helemaal glad te krijgen.
Ik heb nog de tijd want ik heb het pas zaterdag nodig,want dat ga ik pas naar hem toe.

7

Bij de Aldi zag ik gisteren kwartaarten liggen met 2 biscuits.. dan gaat de kwark vulling ertussen en werdt het met een soort icing afgesmeerd..

Ik zou die niet kopen.. maar wellicht is het wel een idee om zoiets zelf te maken..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Ook al zo'n goed idee.
Ik maak de kwarktaart altijd met mijn eigen recept.Mijn zoon wil een krokante bodem van verkruimelde biscuitjes maar dan krijgt ie er maar eentje zoals Bommeltje zegt.Maar dan in mijn eigen versie.
Thanxxx meiden voor het meedenken.