1

Onderwerp: probleempje met bakrand...

Ik heb zo'n verstelbare bakrand en dat is op zich echt ideaal, hoef niks te verhogen en wast makkelijk af, maar soms sluit ie aan de onderkant niet zo netjes aan. Ik zet hem meestal op een siliconen ondergrond en dan op de bakplaat, maar nu is mijn bakplaat niet euh....recht meer. Dus mijn laatste baksel kwam er aan de onderkant uitzetten. Niet helemaal, maar toch.....

Hebben jullie hier ook last van? Of liever, hoe voorkom ik dit????

2

Re: probleempje met bakrand...

Ik zet mijn verstelbare bakrand op een stuk bakpapier en vet de rand + stukje bakpapier in. Dan neem ik een strook bakpapier, vouw die 1 a 2 cm om en knip dat in. Ik plak die strook aan de binnenkant van de bakrand en het ingeknipte deel plakt dan op het onderste vel. Zo kan er niets uitstromen.
Er was ook wel eens ergens een how-to van, geloof ik, maar weet even niet meer waar.

Groetjes, Dorothea.

3

Ik begin met een vel aluminiumfolie, leg hierop het bakpapier, daarop de bakrand en vouw het alufolie met het bakpapier zachtjes wat omhoog om de bakrand heen. Het moet niet echt helemaal erbovenuit komen natuurlijk, een cm of 3, 4 is genoeg. Op deze manier wordt het lekken tot een minimum beperkt.
Succes!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

he dat is ook een idee, Wendy!!

Groetjes, Dorothea.

5

Top, bedankt, ik ga het over een minuut of tien weer proberen....ik vind die laatste tip met alufolie denk ik het handigst....

6

Nou helemaal geweldig, geen druppel ernaast!!!!

7

Jippie! Fijn dat ik ook eens een goeie tip kan geven!! ;)

Groetjes Wendy

8

Dot schreef:

he dat is ook een idee, Wendy!!

Dat van jou klinkt ook logisch!

Groetjes Wendy