1

Onderwerp: bisuit vullen voordat je gaat bakken?

hallo,

ik krijg de vraag of ik evt ook cakejes kan maken van biscuit en die (voor het bakken) al kan vullen met stukjes manderijn etc.
heeft iemand dit wel eens gedaan? wat zijn je ervaringen?
mocht iemand me snel te woord kunnen staan dan heel graag dan kan ik ze een antwoord geven.

bvd dineke

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

2

Re: bisuit vullen voordat je gaat bakken?

Ik kan je niet aan een antwoord helpen, maar ben zelf ook wel heel benieuwd, scheelt een hoop gedoe met appelboren enzo, hihi...

3

Bijna alles wat je in beslag stop voor et bakken komt onder in de taartje terecht. 
Ik zou et niet doen met een stukje manderijn maar wel in een cupcake met een lepeltje jam. 
En voor kleine cakejes en cupcakes raad ik je af om biscuit te gebruiken. De worden heel snel erg droog.

4

Niet alleen zakt het naar de bodem zo als canadesje zegt.. maar gekookte mandarijntjes lijken mij niet lekker..
Tevens is de kans groot dat door het vocht wat er in zit je deeg niet gaar wordt rond om de mandarijn stukjes.
Het enige wat je mee zou kunnen bakken (maar ook die zakken een beetje) zijn stukjes chocolade of nootjes.

en idd.. geen biscuit voor cup-cakejes maar cupcake mix of gewone cakemix

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik maak wel eens frambozencakejes met witte chocolade. Wanneer ik het beslag (waar geraspte witte choco doorheen zit) in de vormpjes heb gedaan duw ik daar, voorzichtig, 3 frambozen in. Deze blijven goed zitten en zakken niet helemaal tot op de bodem. Deze cakejes maak ik niet van mix en er gaat nogal veel boter in. Wel lekker, maar zo vet. Maar met mandarijnen zou ik het niet snel doen. Dit recept stond ooit in de Allerhande.

6

Als je muffins maakt kun je bijvoorbeeld wel bosvruchten, appelstukjes enzovoort meebakken en en ik maak ook stevige taarten met abrikozen, perziken etc, allemaal meegbakken maar met biscuit kan dat echt niet dan zakt het in elkaar. En bij de taart blijft het rond het stukje fruit een beetje vochtig, wel gaar maar niet droog dus. Dus kan echt alleen bij een stevig beslag en eerlijk gezegd zou ik het zelf niet met mandarijntjes of ander citrusfruit doen. Je kunt dan wel weer de sap van die vruchten er door heen mixen. En hoe zwaarder de stukjes hoe meer ze zakken, dus gersapste appel blijft door het hele deeg zitten maar appelpartjes zakken wel naar beneden.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Bommeltje schreef:

Het enige wat je mee zou kunnen bakken (maar ook die zakken een beetje) zijn stukjes chocolade of nootjes.

En gerapste kokos dan? Dat was ik namelijk van plan binnenkort eens te proberen. Iemand daar ervaring mee?
geraspte citrusschil gaat overigens wel goed.

8

ik had kokos door de cake gedaan, maar volgende keer zou ik meer kokos gebruiken en iets minder bloem.
in cake kan manderijn prima, is geen probleem alleen deze mensen zaten over biscuit te denken.

ik weet niet wat mensen tegenwoordig tegen cake hebben maar iedereen schijnt te denken dat het niet lekker is of zo.... heel erg vreemd.

het worden van die kleine halve bolletjes (niet van ikea, maar dei nog kleinere) dus mijn 1e keus zou ook niet biscuit zijn.

bedankt voor jullie  reacties tot nu toe

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

9

Ik heb een keer verse frambozen door mijn nbeslag gelepeld, van de funcakes mix. Bij mij is er niks naar beneden gezakt hoor!!
Maar ik denk dat je die mandarijntjes zonder velletjes bedoelt uitblik? Dan moet je ze denk ik wel heel goed laten uitlekken en afdeppen met keukenpapier, heb ik ook gedaan en geen last gehad van vocht  :)

anniescakes.hyves.nl