1

Onderwerp: wie wel en wie niet bc bewaren in koelkast?

De laatste tijd lees ik steeds in nieuwe topics dat de bc (van mix en 1:1) in de koelkast gezet wordt wanneer deze de volgende dag gebruikt wordt. Ik doe dat niet. Waneer je de bc in de koelkast zet moet deze weer gemixt worden, toch? Dan kun je net zo goed de bc dan maken, denk en vind ik. Ik maak mijn bc de avond voordat ik ga vullen, afsmeren en bekleden. Het kan dan toch geen kwaad om deze dan een nacht op het aanrecht te zetten? Maar ik ben dus benieuwd wie dit we en niet doet. PS mijn roomboter laat ik ook vaak buiten de koelkast staan, behalve in de zomer dan.

2

Re: wie wel en wie niet bc bewaren in koelkast?

Esther68 schreef:

Waneer je de bc in de koelkast zet moet deze weer gemixt worden, toch?

Nee hoor... Hoezo?

3

Poptie schreef:
Esther68 schreef:

Nee hoor... Hoezo?

Omdat het dan hard wordt bedoelt ze denk ik ..
Ik doe het trouwens ook gewoon in de koelkast..

Groetjes Serife..

4

ik doe het niet in de koelkast (vaak omdat het gewoon nog in mijn mixer zit met een deksel erop en ik het vergeet :D)

Alles goed???? nee 3 fout

5

lune schreef:

ik doe het niet in de koelkast (vaak omdat het gewoon nog in mijn mixer zit met een deksel erop en ik het vergeet :D)

:lol:

Groetjes Serife..

6

Poptie schreef:
Esther68 schreef:

Nee hoor... Hoezo?

Dat heb ik op dit forum gelezen. Laatst wist ik niet wat ik moest doen. Mijn (oude)mixer kan nl. niet veel aan op 1 dag. En als ik dan 2x bc (mix en 1:1) en 3 biscuit moet mixen dit teveel zou zijn. De reactie toen was dat ik net zo goed de bc op de dag zelf kon gaan mixen omdat je de bc (die uit de koelkast komt) toch ook 10 minuten moest mixen. Dus dat is niet zo? Gewoon zacht laten worden en je kunt de bc gebruiken?

7

De 1:1 hoef je niet opnieuw te mixen, de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ik zet het gewoon in de vriezer voor de volgende keer, en haal het weer op tijd eruit als ik het nodig heb.

9

Marianne schreef:

10

Esther68 schreef:
Marianne schreef:

11

Ik vries eigenlijk nooit iets in, behalve brood en vlees. Nu had ik dan toch teveel bc (van mix) gemaakt. Vrijdag haal ik deze uit de vriezer. Ben benieuwd hoe ie eruit komt. Dan kan ik altijd nog kijken of ik opnieuw moet mixen of niet.

12

wat is bc?? hi hi al die afkortingen

13

Botercreme :)

Groetjes, Elly

14

Ik vries de bc van mix ook in en dat werkt prima, maar ik mix hem wel heel eventjes weer door.....

15

Ik had mijn overige bc van de week in de koekkast gezet (bc van de mix). Ik heb hem in de buurt van de verwarming weer zacht laten worden en even 3 minuten weer gemixt met de mixer. Hij was echt heeeerlijk (de smaken waren goed in elkaar getrokken) en mooi zacht en luchtig!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

16

meestal moet je t idd opnieuw mixen als t uit de koelkast komt als t hard is, dan is t toch wat luchtiger...
maar ik heb op mn stage geleerd dat als je t de dag erna nodig hebt dat t wel handig is om t niet in de koelkast te doen maar ik doe t meestal wel, maar maak nooit een dag vantevoren creme eigenlijk

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wie wel en wie niet bc bewaren in koelkast?