1

Onderwerp: Hoe kan dat?????

Ik heb vorige week mijn eerste taart gemaakt met de kant en klare bescuit mix, hij is super goed gelukt. Vandaag wil ik aan mijn 2de taart gaan beginnen, en ik doe alles precies hetzelfde, en mijn biscuit komt gewoon niet omhoog???De vorige keer kwam het zo hoog dat het over de vorm liep, en nu komt het niet eens halverwege, ik heb het tweemaal opnieuw gedaan en ik gebruik 5 lauwe eieren, heb 10min gemixt en water erbij gedaan, precies zoals de eerste keer.
Hoe kan dit???

Groetjes van Daisy

2

Re: Hoe kan dat?????

Dus 5 eieren, 330 g mix en 33 ml water? heb je de oventemperatuur goed? Ik zou niet weten waarom het nu niet lukt.

Groetjes, Elly

3

hoeveel water heb je erbij gedaan?

even gerapporteerd, je staat in de verkeerde rubriek!

5

Je bent inderdaad verdwaald :)

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

leuk, je woont in de buurt! ja er kan vanalles mis gaan, misschien  hoeveelheden niet goed, of mixer niet lang genoeg of verkeerde gardes (geen deeghaak) of te veel water, te koude eieren, tussentijds de oven open gedaan.

misschien nog een keer proberen. goed hoeveelheden bekijken. met mixer moet je zorgen dat je gardes moeten wel wat boven mix blijven zodat de lucht er in kan, oven (zoals ik doe) voorverwarmen op 150 en dan als taart er in gaat 175 ca 35 min. niet open  maken de oven voor dat ie klaar is. ik zou met een klein taartje beginnen dat mixt makkelijker.
succes

7

bak je in hetzelfde bakblik als de vorige keer?
ik heb t namelijk eens gehad dat het aan mijn (oude) bakblik lag.

8

Ik had 35 ml water erbij gedaan en ik had een andere bakvorm maar de hoeveelheden moesten kloppen,....

Bedankt voor de reacties!!!

Ik wil graag nieuwe fondant bestellen gewone witte, welke is het fijnst?
Want die wat ik nu heb plakt zelfs aan de vormpjes (crisco is al onderweg) en het breekt als het hard wordt,...

Groetjesss

9

ehh alle fondant kan breken als het hard wordt :)

Welk merk heb je nu?
(ik gebruik Bakels overigens)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!