1

Onderwerp: nieuw hier en direct een vraag over chocoladelaagje

Hallo,
Ik ben Anita, lees al even met jullie mee, heb al een paar taarten gemaakt maar mij nu pas geregistreerd om een vraag te stellen.

Ik ben maandag jarig en wilde een lekkere chocobom maken. Nu lees ik hier veel over een knapperig chocoladelaagje, en dat lijkt me er heerlijk tussen. Maar hoe maak ik dat...gewoon een willekeurige reep smelten, of denk ik nu te simpel.

Eigenlijk wilde ik er van die mint-sticks omheen, maar ik kan ze nergens vinden

Anita

2

Re: nieuw hier en direct een vraag over chocoladelaagje

Mint sticks kan je kopen bij de aldi, albert heijn, c1000.
Het knapperige laagje, daar kan ik je niet bij helpen, ik heb nog nooit een chocobom gemaakt. (Uit zelfbescherming. :lol: )

3

Ik smelt gewwoon een beetje chocolade en smeer dat over de biscuit.Als je de taart dan even ( 10 minuten) in de koelkast zet dan stolt dat mooi tot een crispy laagje.(Hij ho

Carpe Diem !

4

Dus ik heb wb het laagje dus niet te simpel gedacht. Ik ga het gewoon ook zo doen.

En nee, de Aldi ben ik nog niet geweest...AH ook nog niet, dus heb ik nog een kans voor de sticks

5

helemaal snel en makkelijk is het zakje chocoglazuur van dr. oetker wat staat bij de bakartikelen in de supermarkt.

6

Ik wilde ook een laagje proberen, en vroeg me inderdaad al af of die dr. oetker ook geschikt is. Maar is dat zakje niet veel teveel?
Is je taart dan nog wel netjes te snijden?