Onderwerp: JouwTaart.nl, beter uitgelegd :-)
Hoi,
Ik had laatst gepost dat mijn site eindelijk live was en wat het inhield maar een medebakster die al lid was geworden wees mij erop dat ik het helemaal niet duidelijk uitgelegd had. Bij deze dus een betere uitleg.
JouwTaart.nl is een netwerk van taartenbaksters. Je kunt er je eigen pagina aanmaken waar je alles kwijt kan over je gemaakte taarten. Je moet het misschien een beetje zien als een vervanging van MijnAlbum.nl. Daar (of een soortgelijke fotosite) plaatsen de meesten hun foto's om ze hier door te plaatsen. Alleen kun je daar alleen je verzameling foto's kwijt en niet het verhaal over de taart erbij. Dat vond ik jammer omdat je dan een jaar verder ofzo, niet meer alles terug kan halen. Er is altijd wel een verhaal bij je taart. Voor wie maakte je hem? Wat was de wens? Wat vond je moeilijk? Wat ging makkelijker dan je van tevoren dacht? Hoe lang ben je ermee bezig geweest? Etc, etc.
Het leek mij leuk om alles bij elkaar te kunnen bewaren en nog eens terug te kijken na een tijd hoe het ook alweer zat.
Je komt ook weleens leuke filmpjes tegen die je wilt bewaren of handige tips die je even op wilt slaan, of lekkere recepten, dat kun je allemaal kwijt. En je kunt een blogje schrijven als je dat leuk vind. Of met een druk op de knop dat wat je op je site zet doorplaatsen op twitter als je dat leuk vind of je pagina delen met je familie en vrienden.
Ook kun je op elkaars taarten reageren en onderling berichtjes (krabbles) uitwisselen. Het is volgens mij een leuke aanvulling in taartenland.
Ik ben met JouwTaart ook begonnen met het geven van workshops in Heemstede. Op de site kun je daar ook alles over vinden. Ik ben begonnen met wat basisworkshops maar dat gaat zeer binnenkort uitgebreid worden met specifiekere workshops. Je moet dan denken aan puzzelen en stapeltaarten. Maar vooral ook het boetseren van leuke tafereeltjes en figuurtjes. Hou de site in de gaten want wat dat laatste betreft komt er een verassing waar veel mensen hier al een tijd op zitten te wachten.
Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb uitgelegd maar als er nog vragen zijn, brand los.
Lieve groet,
Lique