1

Onderwerp: Glutenvrij Kado

Een vriendin van ons is 40 geworden. Zij heeft een Gluten allergie.
Dus wilde ik een taart als verrassing maken, helaas kon het niet helemaal zonder haar medeweten omdat er bij zo'n allergie toch heel wat komt kijken.

Ik wilde zo graag een stapel van 3 maken, en zo kon er nog een deel in de vriezer voor een volgende gelegenheid.

http://lh6.ggpht.com/_OhuDaZjpY-Q/S2--1HluQYI/AAAAAAAAEd0/rMhT1HW7COE/s512/IMG_3713.JPG

Vullingen:
Het bovenste taartje is gevuld met Praline botercreme en Chocodreams van Mona
De middelste met Bosvruchten botercreme en bosvruchten bavarois
De onderste met Bosvruchten botercreme en sinaasappel bavarois

De gehele taart is bekleed met Marsepein

Het viel me toch wel tegen waar je allemaal rekening me moet houden en het "taartgebied" in huis was nog net niet afgezet met rood-wit lint. Ik werd op een gegeven moment bijna panisch als mijn kinderen naar brood en andere producten grepen waar wel gluten in zitten.
Maar het is gelukt en het was heerlijk luchtige taart.

Het kapsel heb ik gemaakt volgens het biscuitrecept van deze site waar ik i.p.v. bloem de speciale glutenvrije mix van Schar C heb gebruikt. Dit n.a.v. een tip op het forum. Bedankt!

Alvast bedankt voor het bewonderen!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

2

Re: Glutenvrij Kado

hij isnmooi en strak. en je vriendin was zeker heel blij dat je je uiterste best hebt gedaan.

Be in love with what you have

3

Wauw, prachtig dat blauw met bruin!
Wat lief van je dat je zoveel moeite hebt gedaan voor je vriendin!

4

Hele fraaie taart!
Wat fijn dat de jarige nou eens kon genieten van zo'n mooie en speciaal voor haar aangepaste taart!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Mooie kleurencombi!
Goed van je zo

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

6

Mooie kleuren :Y

7

prachtig geworden! Ik heb ook een aanvraag voor een glutenvrije taart. Ik ben er ook bang voor om het te maken... Ook omdat ik in mijn combi-oven ook brood ontdooi. Kan ik hier wel een taart in bakken (als ik hem eerst schoongemaakt hebt? Ik zie gelijk overal beren op de weg... Waar heb jij die mix gekocht? Is dat in een natuurwinkel ofzo??

groeten, Bianca
TAART in huis

8 Laatst bewerkt door Marjommeke (08-02-2010 15:32)

Post schreef:

Ook omdat ik in mijn combi-oven ook brood ontdooi. Kan ik hier wel een taart in bakken (als ik hem eerst schoongemaakt hebt? Ik zie gelijk overal beren op de weg... Waar heb jij die mix gekocht? Is dat in een natuurwinkel ofzo??

Ik heb de mix gekocht bij "De Glutenvrije webshop" het is Schar mix C en dan volgens de verhoudingen gebakken zoals het basisbiscuit recept hier van de site.
De hoeveelheid bloem vervangen voor dezelfde hoeveelheid Glutenvrije mix.

Ik heb de oven van mij ook alleen heel goed schoongemaakt. Ook kleding alleen voor het maken en decoreren gehouden, ging ik wat anders doen dan kleedde ik mij weer om.
Theedoeken en handdoeken apart gehouden evenals vaatdoekjes.

De speciale site voor Gluten allergie regelmatig geraadpleegd i.v.m. ingredi

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake