1

Onderwerp: Leuke Rijbewijs taart?

hoi allemaal,

aanstaande woensdag moet ik een taart meenemen naar een curses die ik volg (Rijbewijs taart). ik heb veel gegoogeld en hier op de site gekeken maar kon niks vinden wat ik leuk vind of echt kan maken (ivm drukte deze dagen):grr:. dus heeft iemand mss een leuk idee voor mij die niet te veel voorbereiding nodig heeft?? :O

ik hoor het graag

gr's
Hiba

2 Laatst bewerkt door natura (08-02-2010 00:32)

Re: Leuke Rijbewijs taart?

Ik kijk ook even mee als je niet erg vindt, ik wil binnenkort ook graag een rijbewijs taart maken. Alleen het duurt wel even voordat ik deze leuke hobby onder die knie krijg.

Ik heb even wat gegoogled. Misschien lijkt dit je wel wat als ervaren taartenbakker

http://img15.imageshack.us/img15/7789/rijb.jpg

Gr, Natura

3 Laatst bewerkt door bibo6c (08-02-2010 00:37)

hhhhhhhhhhhhhhh, dank je Natura en zo ervaren ben ik niet hoor, ben wel een jaar bezig maar niet veel gelegenheid gehad om te oefenen. dit en andere voorbeelden heb ik idd gezien maar niet echt iets dat op de taart is verwerkt. heb tot nu toe ook niet gepuzzeld dus kan ik het ook niet zo 1 2 3 doen. en wil niet zitten stressen omdat ik een drukke week heb. ik hoop dat iemand reageert en ons allebei redt :lol:

4

Nou nou, als ik anders naar je foto kijk onder je nickname dan zie ik anders wel een pracht van een taart (correctie StapelTaarten).
Pff als ik Nl woonde dan was het veel gemakkelijker en gezellig om met forumleden dingen te leren. En allerlei ingredienten te kunnen kopen.

Up up!!

5

waar woon je dan?

6

Ik woon in Belgie. Had paar dagen geleden op internet gekeken naar het adres waar ik die soeziemix kan kopen. En ben vandaag daar heen gegaan, heb wel 3 uur lopen zoeken!!! Vloekend, hartstikke kwaad werd namelijk van hot naar her gestuurd. En uiteindelijk kreeg ik te horen dat die winkel niet meer bestaat. Ik ben net anderhalf uur thuis en ben nog steeds kapot!

En ik had voorgevoelens dat ik het niet zou vinden, alls zit tegen hier in Belgie.

7

Misschien kun je gewoon een rechthoekige taart maken en dan gewoon als groot rijbewijs zeg maar. Dus helemaal rose en dan hoef je alleen de zwarte letters enz erop te maken.

8

natura schreef:

Ik woon in Belgie. Had paar dagen geleden op internet gekeken naar het adres waar ik die soeziemix kan kopen. En ben vandaag daar heen gegaan, heb wel 3 uur lopen zoeken!!! Vloekend, hartstikke kwaad werd namelijk van hot naar her gestuurd. En uiteindelijk kreeg ik te horen dat die winkel niet meer bestaat. Ik ben net anderhalf uur thuis en ben nog steeds kapot!

En ik had voorgevoelens dat ik het niet zou vinden, alls zit tegen hier in Belgie.

ohhhh wat erg voor je,
trouwens ik kan die mix ook niet kopen, door andere redenen, dus heb ik geprobeerd een biscuit zelf te maken en dat ging heel goed hoor. ik heb wel een kennie (kenwood)in huis, die maakt het ietsje makkelijker om een luchtig eimix te maken maar als je een mixer hebt moet het ook lukken dus gewoon een biscuit maken joh, en als het niet lukt gewoon nog een keer proberen. en wat andere tools en materialen betreft raad ik je aan om de zoekfunctie te gebruiken om andere baksters bij jou in de buurt te zoeken en hun te vragen waar ze kopen/bestellen. vooral NIET OPGEVEN, als je het nog steeds leuk vindt natuurlijk. ;)
gr's
Hiba

9

op de rijbewijs taart die ik gemaakt heb had ik een forever friends beertje gedaan met een rijbewijsje in haar hand, (was wel voor een meisje)ik weet niet of je hem gezien hebt staat ook hier op het forum, of misschien verkeersborden??, ik zeg maar wat.

en Natura...
hier in de buurt zit een Boerebondwinkel en daar haal ik ook altijd mijn soeziemix,
ik weet niet naar welke winkel je gezocht hebt...
(enne... anders kan ik het e.v. wel voor je kopen en opsturen)

10

Ik vind het hartstikke leuk, ik droom er zelfs 's nachts over. Mijn eerste taart was verdomd goed, maar goed die heb ik met 2 cakes gemaakt, lekkere vulling mooi bekleed. Echter de biscuits die ik zelf heb gemaakt die kwamen niet hoger dan 3 cm en ze waren ook niet lobbig. Ik heb ze daarna maar weggegooid. Ik wil die biscuit en / soeziemix proberen. En trouwens ik weet nog steeds niet wat het formaat is van mijn ronde bakblik 26 of 28 cm. Terwijl het een super bakblik is met antikleef.

11

Adelien, bedankt voor je aanbod! Hartstikke lief van je!!!
Maar ik woon niet in de Vlaamstalige gebieden. Ik woon in Brussel (officieel ook tweetalig, maar goed). En waar woon jij?
Ik ga binnenkort naar Nederland, naar mijn ouders toe. En vanuit daar ga ik denk wel bestellen.

Ps; hoe lang duurt zo'n bestelling eigenlijk??

12

Heb je hier iets aan voor een idee voor een rijbewijstaart?

http://cakecentral.com/modules.php?name … p;pageID=1

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi