1

Onderwerp: baby blauw sugarflair

Dag dames,

Ik weet niet of dit al eerder is besproken, maar ik heb het gevoel dat de kleur baby blauw en fondant niet samengaan... kan dit kloppen?

Your cake-wish is my challenge!

2

Re: baby blauw sugarflair

Bij fondant kleurt hij echt blauw en bij marsepein een beetje meer aqua.
Als je hem echt licht babyblauw wilt moet je maar heel weinig gebruiken en na het kleuren sugarflair wit (= poeder) toevoegen en weer goed kneden. Dan wordt het een heel mooi kleur lichtblauw.
Deze taart is met marsepein, met fondant zou het meer blauwig zijn i.p.v. zoals nu licht aqua http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=77787

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Re: baby blauw sugarflair

Dank je wel Addy voor het reageren maar ik besef dat ik niet echt duidelijk ben geweest, manlief zegt dat zo vaak tegen me, zeg nou eens gewoon wat je bedoeld! :)
Maar wat ik dus bedoelde is, dat ik de laatste tijd steeds ruzie heb met de fondant tijdens het bekleden van mn taarten, het is zo kwetsbaar en scheurt. Gisteren heb ik toevallig weer een blauwe taart gemaakt, en weer ellende. Ik dacht eigenlijk dat ik een foute emmer bakels had. Maar nu heb ik vandaag een taart gemaakt die wit moest blijven en.. dus geen enkel probleem. En toen ging ik even nadenken.. elke probleemtaart was baby blauw tot nu toe.. dus vandaar mijn vraag of opmerking vandaag.. of het dus toeval is of niet..

Your cake-wish is my challenge!