1

Onderwerp: lekkere vulling chocoladebisquit??

Voor mijn dochters' verjaardag wil ik een taart van chocoladebisquitdeeg maken, maar ben me nog suf aan het peinzen wat een lekkere, niet zo heel zoete svp(!!) vulling is. Iemand een idee?? Bij het kopje vullingen kom ik eerlijk gezegd niet zo veel verder, dus ik hoor graag tips en suggesties van jullie!

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

2

Re: lekkere vulling chocoladebisquit??

De bananenvulling is erg lekker in combinatie met de chocobiscuit en is niet zoet omdat je de vulling mengt met citroensap.

3

Chocofudge en vanillecreme met oreo koekjes is heerlijk, maar wel zoet.

Wat ook kan is frambozen- of kersenmousse of -creme. Beetje zurig, maar wel een goede combi met chocolade

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

4

peren.. verse stukjes peer door bv chocomouse doen.. lekker :)

5

Hoi ik kijk effe mee,want heb het zelfde probleem, ik wil ook een chocobisquit maken,maar de vulling is voor mij een  grote ?
Het moet wel een makkelijke recept zijn,(ja sorry ik ben lui).
Bij de normale bisquitdeeg heb ik altijd als vulling 1 laag banketbakkersroom en de 2de laag heel dun gesmeerde aardb.jam en slagroom.Dus lekker makkelijk.
Inderdaad Dani een lekkere bananen vulling lijkt me een goede combi,maar hoe maak je die?
gr

rosanna

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

6

r.ballirano schreef:

Hoi ik kijk effe mee,want heb het zelfde probleem, ik wil ook een chocobisquit maken,maar de vulling is voor mij een  grote ?
Het moet wel een makkelijke recept zijn,(ja sorry ik ben lui).
Bij de normale bisquitdeeg heb ik altijd als vulling 1 laag banketbakkersroom en de 2de laag heel dun gesmeerde aardb.jam en slagroom.Dus lekker makkelijk.
Inderdaad Dani een lekkere bananen vulling lijkt me een goede combi,maar hoe maak je die?
gr

rosanna

Hier is tie...
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/30/Banaanvulling/

Hij is erg makkelijk te maken en helemaal niet zoet maar lekker fris!

7

allemaal bedankt alvast voor het meedenken; ga me bezinnen op de idee

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

8

sinds mijn marsepein gaat zakken gebruik ik naar aanleiding van een tip van iemand anders nu bc 1:1 alleen boter en poedersuiker.

9

Wat ook lekker is als vulling is kersenvlaaivulling en chocolademousse.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

10

Ik heb hem vorige week ook gemaakt met botercreme mix en lemon curd

11

ik heb van de week een chooladebiscuit gevuld met monchoubavaroise en kersenvlaaivulling was hier een succes!

liefs margreth, een enthousiaste beginner ;)

12

beetje schwarzwalderkirsch achtig vind ike rg lekker, dus kersenvlaaivulling, een laagje gesmolten chocola op de volgende laag lekker knapperig laten worden en dan een laagje slagroom

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!