1

Onderwerp: Vraagjes over icing

Ik heb al een tijdje op google gezocht maar kon mijn antwoord eigenlijk niet vinden:
Word icing hard? En is het breekbaar? En is het geschikt voor het overtekenen van een plaatje op bakpapier, zodat je het er later weer vanaf kan halen?

Alvast bedankt,
sorry als deze vragen in een ander topic toch al beantwoord zijn.

Carlijn, 17 jaar

Re: Vraagjes over icing

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/42/I … yal+icing/

verder, icing is een breed begrip. In het engels noemen ze bijna alles wat je tussen en op de taart smeert of mee bekleedt icing....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Oh bedankt :O

Carlijn, 17 jaar

4

Ik zou met royal icing (die dus hard wordt) alleen een plaatje op bakpapier spuiten als je hem dan daarna ook invult met dunnere icing, zodat je 1 geheel krijgt. Dat doe ik ook wel met vlindertjes en dat gaat goed. Maar een plaatje van alleen maar lijntjes breekt geheid af als je dat van het bakpapier probeert af te halen nadien, dus dat zou ik zeker niet doen.

5

Ik zie ook vaak zo'n leuk geboetseerd schaapje met een echt 'vachtje'. Kan dit met icing gespoten worden of moet dit op een andere manier?

ja dat kan. beetje stevige royal icing maken, spuitmondje nemen met kleine ronde opening en dan komen er vanzelf krullen in als het stevig genoeg is. Spuiten maar totdat je schaapje vol is. Mocht je RI nou net te slap zijn en niet vanuit zich zelf krullen maken, dan kun je ook zelf de krullen op weg helpen door te rondje te draaien met je spuitzak

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs