1

Onderwerp: Hoe werkt het om te bakken met een handdoek ;)?

Hoi hoi,
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar krijg dan wel erg veel reacties en helaas nog niet de goede.
Mijn zijkanten rijzen niet zo goed mee. Nu heb ik gelezen iets van met een natte handdoek of theedoek.
Maar mijn vraag is dus hoe werkt het precies, voordat de boel hier in de hens staat hahahaha ;)
Liefs Ilse

Groetjes, Ilse

2

Re: Hoe werkt het om te bakken met een handdoek ;)?

En eigenlijk nog een vraagje, hoe kan ik de temperatuur het beste op laten lopen? Bij mijn heteluchtoven gaat het niet automatisch, maar handmatig dus.
Ik heb het nu zo gedaan, 10 min op 100 graden, 10 min op 140 graden en dan nog 10 op 160 graden. Ik deed nu altijd 25 min op 160 graden, maar had het idee dat ie wel hoger zou mogen zijn vandaar dit experiment.
Wat denken jullie? De maat van de vorm is trouwens 20 cm van PME.
Alvast bedankt!
groetjes Ilse

Groetjes, Ilse

3

Hoi Ilse,

Ik heb geen hete lucht oven, dus kan je daar niet mee helpen. De handdoek werkt als volgt; Je maakt de handdoek/theedoek goed nat, maar hij mag niet druipen (dus een beetje uitknijpen. Dan vouw/rol ik hem op zodat het een soort riem wordt. Dan om de bakpan heen leggen en vastzetten met een paperclip (wel een ijzeren, geen plastic!) of iets anders (houten knijper werkt ook, maar ook even nat maken) of een knoop erin maken als je doek lang genoeg is. De warmte wordt dan iets beter verdeeld zodat je een redelijk vlak biscuit krijgt, zonder bulten in het midden. succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

helemaal super, bedankt voor je uitleg. Hij is heel duidelijk! Maar dus wel met een handdoek en geen theedoek? Ik vraag dit omdat een theedoek makkelijker knoopt hahahahaha ;)
liefs ilse

Groetjes, Ilse

5

Ik heb het 1x geprobeerd, maar het hielp niet echt bij mij...

Groetjes, Dorothea.

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46545

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"