1

Onderwerp: geen ervaring, hulp nodig voor stapeltaart ????

hallo hallo

ik heb echt geen ervaring in het maken van taarten..
(uitzonderingen, appeltaart, en gewone cakes)...

maar ik wil voor valentijn een mooie taart maken van biscuit...

alleen ik heb echt geen idee...

welke mix moet ik gebruiken?
welke vullingen zijn lekker fris? welke combinaties (ik wil 2 lagen vulling)
en wat moet ik erom heen doen,,, marsepein? of fondant??

waar maak ik de versieringen van ??

is er ook een soort verf waar je te taart mee kan verven inplaats van gekleurd marsepein??

ik hoop dat iemand hier mij dit allemaal uit wilt leggen,.. welke biscuit, marsepein of fandant, vulling, decoratie ik het best kan gebruiken als beginner? en hoeveel van alles? maar dat de taart er toch mooi professioneel uit komt te zien (als ik t in mijn vingers heb dan haha)...

ik heb hier thuis een ronde springvorm van 24 centimeter?

alvast bedankt... en ik zal de foto ook plaatsen als hij gelukt is...

Yummie

2

Re: geen ervaring, hulp nodig voor stapeltaart ????

Hier links in de oranje balk vin de je FAQ's , daar vind je veel antwoorden op je vragen. 

Succes en pas op; eenmaal een taart zoals deze gemaakt ......verslaafd!!

Carpe Diem !

3 Laatst bewerkt door Bommeltje (06-02-2010 23:24)

Re: geen ervaring, hulp nodig voor stapeltaart ????

Wellicht dat je eens kunt beginnen met een enkellaags taart.. meteen de opstap nemen naar een stapeltaart leg je de lat wel erg hoog voor jezelf.

Kijk verder eens op deze site http://www.tartacadabra.com/nl_main.html

aan de linkerzijde vind je recepten, en how to's waarbij alle basisstappen heel goed met foto's zijn uitgelegd.

Owja.. hou je eerste taartjes eenvoudig qua decoratie.
Liever een mooie beklede taart met enkel wat hartjes dan een taart vol met mislukte decoraties omdat je het nog nooit eerder hebt gedaan..

Eenvoud siert niet alleen de mens.. vaak ook de taart :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!