1

Onderwerp: Recept Delicious Vanille met Amarenekersentopping

Benodigdheden 12 CC: Bereiden 35 min, oven 25 min.

185 gr bloem, gezeefd
185 gr witte basterdsuiker
3 tl bakpoeder, gezeefd
1 zakje vanillesuiker
80 gr zachte ongezouten boter
125 ml karnemelk
3 eieren

Topping:

Amarenekersen in pot, netto 230 gr- 400 gr
250 gr poedersuiker, gezeefd
125 gr zachte ongezouten boter

Verwarm de oven voor op 170 graden. Doe de bloem, basterdsuiker, bakpoeder, vanillesuiker, boter en een snuf zout in een ruime kom en mix op lage snelheid totdat het de structuur van grof zand heeft. Dit duurt wel 5-10 min.
Voeg al mixend eerst de karnemelk toe. voeg dan 1 voor 1 de eieren toe en mix op hoge snelheid tot een egaal beslag. Vul de vormpjes voor 2/3 met het beslag en bak ze voor 20-25 min stevig en gaar. laat voor het glazuur de kersen uitlekken en vang de siroop op. Pureer 70 gram van de kersen heel fijn in de keukenmachine of met de staafmixer. klop voor de topping de poedersuiken en boter op lage snelheid tot het gemengd is. klop dan op hoge snelheid totdat het mengsel mooi cremeachtig en luchtig wordt. Voeg nu op lage snelheid 45 ml van de amarenesiroop toe en blijf mixen tot het goed gemengd is. voeg de gepureerde kersen toe en mix op hoge snelheid luchtig. betsrijk de cakjes met een dikke laag amarenetopping en garneer met een amarenekers.

2

Re: Recept Delicious Vanille met Amarenekersentopping

jeetje, wat ben jij snel en goed

3

dank je wel
ga het deze week uitproberen

4

Oh, dit komt goed uit!

Ik heb van de zomer een pot amarenen gekregen van kennissen die in Italie waren geweest, en vorige week pas opengemaakt omdat ik zin had om te snoepen maar -heel verstandig- niks in huis had, Jeetje, wat zijn die dingen lekker zeg!! Maar ja, wat moet ik nou met die hele pot (manlief lust geen kersen...), door de chocoladecake vond ik een beetje zonde....
maar dit recept klinkt echt keilekker! Morgen weer aan de bak ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

ik ga dit ook morgen uitproberen...

petra, heb jij het al geprobeerd? en hoe smaakt het?