1

Onderwerp: Maar hoe nu verder??

Nu heb ik n tiara gemaakt op n plasticmapje met patroontje daarin... Maar als ik m op til dat mapje om m op de beschuitbus te plakken schuift hij er zo vanaf!???
Wat doe ik nu fout?
Wie o wie heeft d

Re: Maar hoe nu verder??

Je hebt hier zelf ook een ander topic geopend, waarom, dan een nieuw topic openen? Gewoon even geduld hebben, totdat er mensen reageren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik had dezelfde vraag, dus ik lees ff mee...

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

4

Waar heb je de Tiara van gemaakt?
Icing of fondant?

Op zich mag het natuurlijk niet al te vast zitten op je plastic sheet.. anders zou hij bij het er af halen al breken.
Heb je al geprobeerd je sheet met patroon alvast om de beschuitbus te plakken en hem rechtstreeks daarop te maken?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

Heb je al geprobeerd je sheet met patroon alvast om de beschuitbus te plakken en hem rechtstreeks daarop te maken?

zo doe ik het idd ook, direct de juiste rondingen en ik maak hem dan ook staande, hoewel ik betwijfel of dat ook echt handig is... :think:

groetjes Tirza     

6

Ik lees net in je andere topic ( :S ) dat je hem van marsepein aan het maken bent..
Dat zal zeker nooit lukken (daar heeft het afglijden niet zo veel mee te maken) maar het zal nooit hard worden.. tylose heeft geen effect op marsepein, er zit te veel vet in..

dus of icing of fondant... en ik zou hem toch direct op de bus maken zodat er niets misgaat bij het op de bus plakken..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

tipsytaartje schreef:
Bommeltje schreef:

zo doe ik het idd ook, direct de juiste rondingen en ik maak hem dan ook staande, hoewel ik betwijfel of dat ook echt handig is... :think:

:lol: nee handig is het wellicht niet.. maar wel volgens mij de juiste oplossing..

8

Bedankt voor de reacties. Hij is net gebroken... Nadat hij helemaal klaar was pfff. Voorlopig maar even niet meer. Miss over n poosje weer s proberen. Maar toch bedankt hoor, ik ben weer wat wijzer geworden!!!

Bommeltje schreef:

Ik lees net in je andere topic ( :S ) dat je hem van marsepein aan het maken bent..
Dat zal zeker nooit lukken (daar heeft het afglijden niet zo veel mee te maken) maar het zal nooit hard worden.. tylose heeft geen effect op marsepein, er zit te veel vet in..

dus of icing of fondant... en ik zou hem toch direct op de bus maken zodat er niets misgaat bij het op de bus plakken..

Wat is het beste om in zo een geval mee te werken icing of fondant? of is dat persoonlijk? Dan vraag ik me af hoe krijg je het kunstwerk heel van je plastic mapje af, hoe lang duurt het voordat het hard genoeg is, zit er verschil in bij icing of fondant? sorry hoor voor al de vragen, maar ik wil iets dergelijks gaan maken.

10

royal icing breekt sneller dan fondant :)

groetjes Tirza     

11

Ik kan je niet zeggen wat nu het beste is.. als je nog nooit met icing hebt gewerkt zou ik denken fondant... maar dan weer alleen als je een sugar gun hebt.

Icing spuiten is niet iedereen vriendjes mee :) (ik ook niet)

Je plastic mapje insmeren met crisco is voldoende om te zorgen dat het mapje niet aan je kunstwerkje blijft plakken en ik denk wel dat icing iets sneller droog is dan fondant.. maar ik vermoed ook dat het iets kwetsbaarder is.

Gewoon proberen wat jou het prettigste lijkt en oefenen .. oefenen ... oefenen :Y

12

B, jij bent ook een nachtbraker zeg, ik zie jou altijd tot in de kleine uurtjes.... :)

groetjes Tirza     

13

mmmmm, als ik dit allemaal lees, lijkt me toch beter om dat sugarveinen te gaan doen................kan helemaal gefrustreerd raken als iets niet lukt, ga er maar een nachtje over slapen :lol:

14

tipsytaartje schreef:

B, jij bent ook een nachtbraker zeg, ik zie jou altijd tot in de kleine uurtjes.... :)

jaaaa zeg.. begin jij nou ook al.. nu wordt ik al door 2 modjes in de gaten gehouden, qua tijden dat ik hier rondstruin :S

:lol:

Ik ben idd een nachtbraker ja :Y

@Kaatje.. oei.. gefrustreerd raken als iets niet lukt... weet je dan zeker dat je de goede hobby hebt gekozen :lol: ... oefenen.. oefenen.. oefenen.. tot je d'r bij neervalt :+

15

Bommeltje schreef:

@Kaatje.. oei.. gefrustreerd raken als iets niet lukt... weet je dan zeker dat je de goede hobby hebt gekozen :lol: ... oefenen.. oefenen.. oefenen.. tot je d'r bij neervalt :+

Ach ja, het ligt eraan hoe je in je velletje zit, elke dag een verrassing :lol: