1

Onderwerp: sugar gun

ik heb een hele tijd terug een sugar gun gekocht omdat veel mensen aangaven het een perfect apparaat te vinden. maar al snel vond ik het een verschrikkelijk apparaat. niet mee te werken als je het mij vraagt. hierop dacht ik dat mijn sugargun misschien kapot was. nou kreeg ik vandaag een nieuwe omdat ik de oude terug gestuurd had.
maar die doet hetzelfde als de oude. kan iemand me duidelijk uitleggen hoe de sugargun werkt.

want ik denk toch dat ik iets verkeerd doe.
als ik de hendel naar het apparaat beweeg, dan beweegt de steel ook mee naar beneden en met veel geluk komt er een klein beetje onderuit. laat ik de hendel weer los, dan komt ook de steel naar boven. als ik daarna nogmaals de hendel naar het apparaat beweeg dan gebeurt er niets......

alvast bedankt voor de reacties.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: sugar gun

Gebruik de zoekfunctie even. Er zijn al diverse topics over geweest en ik denk dat je daar wel een antwoord zult vinden :)

Ik heb er soms ruzie mee en een andere keer doet hij het weer als een tierelier en waarom???

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3 Laatst bewerkt door Ottolien (04-02-2010 18:35)

Gewoon 1 duim bovenop de steel houden en mee drukken ;) Even wennen, maar nu gaat het automatisch.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door ria (06-02-2010 17:45)

vreemd...

je moet gewoon de hendel in knijpen helemaal los laten tot ie klikt en dan weer in knijpen . ik heb er meerdere en werk er al jaren mee en dat gaat prima zonder dat ik mijn duim erop moet houden :)

Je moet alleen zorgen dat je de "stamper" voor  je de eerste keer knijpt met de hendel, goed naar beneden duwt ( lees aanstampen van je marsepein of fondant).
Wel heel belangrijk. zorg dat de marsepein of fondant goed doorgekneed is vlak voor gebruik. Dus  ook doorkneden als  je marsepein of  fondant al voorgekleurd is.

controleer ook of hij wel goed in elkaar gezet is:
het metalen pinnetje dat door de hendel aangestuurd wordt moet boven de 4 metalen plaatjes zitten en onder deze plaatjes  komt de veer, waar weer de steel van de stamper door gaat.
soms zie je niet dat je hem een beetje scheef in elkaar geschroefd hebt. gaat hij  heel stroef, draai hem dan weer een keer opnieuw in elkaar.

enne  Ottolien als je een keer in de buurt komt wil ik het je best even laten zien hoor .  Ik woon niet zo heel ver uit de buurt :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.