1

Onderwerp: Stapeltaart - help, onderste laag met marsepein?!

Afgelopen dinsdag tijdens de workshop Stapeltaart, een stapeltaart gemaakt van twee lagen. Was er heel tevreden over (m'n collega's ook haha).

Woensdag mee naar kantoor, bovenste laag aansnijden ging zonder probleem. Nadat deze was aangesneden is de taart

2

Re: Stapeltaart - help, onderste laag met marsepein?!

Tsja, dat gebeurt inderdaad gewoon.... weinig aan te doen...
Wat misschien zou helpen is een rondje bakpapier ertussen, maar echt ongeschonden komt een stapeltaart niet uit de strijd na het 'ontleden' :+!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Je kunt het enigszins oplossen door twee kartonnetjes te doen ( met de 'buitenkanten' tegen elkaar), zodat de gladde laag op je marsepein terecht komt.
Maar over het alegemeen geldt, dat een stapeltaart er prachtig uitziet als ie staat, maar iets minder als ie uit elkaar gehaald wordt :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Tom Poes schreef:

'ontleden'

Ha! Dat woord zocht ik :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ok

6

Je schreef zelf dat je wat water tussen de lagen had gedaan :Y!
Water = vocht, toch :D ;)?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

water ertussen doen heeft sowieso weinig zin. en inderdaad zoals hierboven wordt gezegd een dubbel taartkarton met de  vetvrije kant naar de taarten toe, dan komen ze zeker ongeschonden van elkaar.
Moet zeggen dat ik het raar vind dat je het op deze manier op een workshop hebt geleerd hoor :/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ja nu jullie het zo zeggen klinkt het een beetje gek.
Ik heb het zo geleerd met als uitleg dat de taarten dan niet van elkaar af kunnen schuiven....dat klonk toch ook wel weer logisch in mijn oren, zal het de volgende keer proberen met twee taartkartonnetjes en zonder water :-)

9

Ik heb geleerd om een likje botercr

10

Ik doe er ook altijd botercreme tussen om niets te laten glijden en inderdaad 2 kartonnetjes tegen elkaar aan met de vetvrije kant naar de taarten toe.

I'm not bossy, I just have better ideas...

11

Ja, ik ook. Heb ik eens gelezen op dit forum ( :thumb: ). Mijn eerste (3)stapeltaart was een succes zaterdag. Aan de taarten was niks te zien. Ik werk de bovenste taarten zo af dat de afwerkrand een beetje op de onderste laag ligt.Wat Tirza ook zegt...beetje vreemd dat je dat niet leert op een workshop. Ik heb nog nooit een wokshop gevolgd maar krijg steeds meer het ideen dat ik meer heb aan dit forum dan aan een workshop. Heb ik het wel alleen over de basistechnieken....

12

Ze verkopen in de hebshop ook twee zijdige kaartjes... Die doe ik ertussen en dat gaat prima!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

13

Gaat het niet glijden met 2 kartonnetjes? of doen jullie er glazuur/botercreme tussen om dit te voorkomen?

14

Annekehil schreef:

Gaat het niet glijden met 2 kartonnetjes? of doen jullie er glazuur/botercreme tussen om dit te voorkomen?

nou ik, plak die 2 kartonnetjes aan elkaar met dubbelzijdig tape :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Ik ook met dubbelzijdig tape.. en als ik dat niet kan vinden een beetje eetbaar lijm of BC.