1

Onderwerp: sierrand tool; marsepein scheurt steeds!!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=124

Ik heb deze set gekocht en ben vanavond bezig geweest om een rand te maken (die met die grootste halve rondjes), maar hoe krijg ik die rand tegen mn taart aan?? In de beschrijving stond dat je het op moet rollen en dan uitrollen tegen de taart aan, maar bij het oprollen blijft het plakken en/of het scheurt op het dunste stukje. (Dit is trouwens wel een heel goede manier om roosjes te maken! De halve rondjes een beetje dunner maken met je vingers, oprollen en voila, supermooie roosjes!). Maargoed, ik krijg er geen rand van voor tegen mn taart. En het lijkt me niet de bedoeling dat ik al die stukjes er apart tegenaan moet plakken..
Ik houd al helemaal mn hart vast om de tool met die kleine halve cirkels (die vaak bij Blond taartjes wordt gebruikt) te gebruiken.

Dus help!! Hoe krijg ik die rand tegen mn taart??
(Heb niet iets gevonden elder op het forum. Wel over welke tool, maar niet duidelijk hoe je het gebruikt.)

2

Re: sierrand tool; marsepein scheurt steeds!!

Snijd je de rand wel +/- een centimeter onder het tooltje af? Want anders krijg je een rand die net-aan aan elkaar hangt van halve bolletjes en dat is inderdaad niet te doen om in 1x op te plakken.

Ik doe het altijd als volgt: marsepein/fondant uitrollen, rand erin drukken. Met een lineaal bijvoorbeeld een centimeter onder de tool afmeten en afsnijden. Tool weghalen, de zijkanten netjes recht afsnijden en je kunt hem opplakken.
Oprollen doe ik eigenlijk nooit, zeker niet als ik geen langere stukken aan elkaar maak (wat je eventueel ook nog kunt doen, maar is wel nog wat lastiger) en de lengte van de tool aanhoud.

Hopelijk kun je me een beetje volgen :)

Dat lijkt inderdaad de oplossing! Een brede rand ervan maken.
Ik ben ondertussen ook op zoek naar foto's van taarten met zo'n rand en ik zie er een aantal inderdaad met een dikkere rand. Ik dacht dat ik die rand altijd heel dun zag, maar blijkbaar niet.

Bedankt voor de tip!

4

Graag gedaan :)

Natuurlijk k

5

..en ik kreeg de laatste keer de tip om wat tylose erdoor te kneden, dan schijnt het ook makkelijker te gaan met oprollen enzo. zelf heb ik het nog uitgeprobeerd?

6

versierdetaart schreef:

In de beschrijving stond dat je het op moet rollen en dan uitrollen tegen de taart aan

heb de beschrijving dus nooit gelezen :O, en wist dit dus niet. Bedankt voor de tip.

Zou het mischhien helpen als je een stukje plastic meerolt, dan kan de fondant/marsepein niet aan elkaar plakken...

Ik snij altijd eerst een lange reep van ongeveer 2 1/2 cm breed uit en leg dan pas de sierrandtool er op. Dan wordt hij wel wat breder maar is ook beter te hanteren.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80828