Re: Sugarveil vlinder
even opgezocht voor de mensen die de pen wel leuk vinden, hij heet: Cuispro Food Decorating Pen en is bij een aantal kookwinkels voor ongeveer 10 euro te krijgen 
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Sugarveil vlinder
even opgezocht voor de mensen die de pen wel leuk vinden, hij heet: Cuispro Food Decorating Pen en is bij een aantal kookwinkels voor ongeveer 10 euro te krijgen 
WOW! Wat gaaf zeg! Zo'n ding moet ik ook hebben!
Echt Niet Normaal Dit!!!!!!!! Wat Gaaf. 
kaatjekeutel schreef:Ik kan die pen niet vinden op de site van Ellen, iemand een tip waar ik hem precies kan vinden???
Nee de sugarveil komt van ellen haar site.. die pen heb ik in een plaatselijke kook/cadeauwinkel gekocht...
oh ok. Ik heb foodpen ingetoetst op google maar dan krijg ik engelse sites. zou je misschien kunnen kijken wat het merk is van die pen of hoe die pen echt heet?
oh sorry ik zie dat je al een bericht met uitleg eerder neer hebt gezet, was ff naar zwemmen, heb wat gemist. dank je!
heb je hem gevonden?
ja op internet dus ik ga hem lekker bestellen! Superbedankt!
Wat een gaaf effect heeft jouw vlinder! 
Ik denk dat we binnenkort heel wat decoraties van sugarveil gaan zien hier.
Niet te geloven wat je daar allemaal mee kunt! Ik heb een video gekeken net op youtube echt niet te geloven!
Zeg Noompie,
Kun je ook iets anders in de food pen doen. Of is het alleen voor de sugarveil bedoeld. Ik bedoel iets van icing of chocola, enz.
Ik hoor nog wel van je.
sandra
nee je kan erin doen wat je wilt... ik heb hem ook voor icing gebruikt 
Het fijne is dat je hem makkelijk vast kan houden en doordat hij van silicone gemaakt is je erin kan knijpen om er meer uit te krijgen (je hoeft niet steeds het schuifje naar beneden te duwen!)
nee je kan erin doen wat je wilt... ik heb hem ook voor icing gebruikt
Het fijne is dat je hem makkelijk vast kan houden en doordat hij van silicone gemaakt is je erin kan knijpen om er meer uit te krijgen (je hoeft niet steeds het schuifje naar beneden te duwen!)
Ik vraag me af (misschien een domme vraag hoor begin net) waarom of waarvoor zou je nog icing gebruiken en niet sugarveil?
Bijv. ik zie dat mensen een tiara maken van icing maar dat kan breken voor zover ik gezien heb en sugarveil - zoals ik zie op youtube dat ze er zelfs een hele mooie trouwjurk van hebben gemaakt - breekt dat niet, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel 
Wat een megaleuk idee! Dat moeten we inderdaad opslaan. Iedereen aan het sugar-veilen... (leuk woord voor 2010??)
Ik vraag me af (misschien een domme vraag hoor begin net) waarom of waarvoor zou je nog icing gebruiken en niet sugarveil?
Bijv. ik zie dat mensen een tiara maken van icing maar dat kan breken voor zover ik gezien heb en sugarveil - zoals ik zie op youtube dat ze er zelfs een hele mooie trouwjurk van hebben gemaakt - breekt dat niet, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
Ik denk dat sugarveil helemaal niet hard wordt? Ik denk zelf dat als ik een tiara ga maken (dat moet je toch ook een keer gedaan hebben, denk ik) ik het van fondant ga doen, daar heb ik al prachtige voorbeelden van langs zien komen.
Noompie, je vlinder ziet er super uit! Je zou dus voor deze pen gaan boven een ziekenhuisspuit? Dat doen ook mensen, maar heb t zelf nog niet geprobeert.
Bijv. ik zie dat mensen een tiara maken van icing maar dat kan breken voor zover ik gezien heb en sugarveil - zoals ik zie op youtube dat ze er zelfs een hele mooie trouwjurk van hebben gemaakt - breekt dat niet, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoelIk denk dat sugarveil helemaal niet hard wordt? Ik denk zelf dat als ik een tiara ga maken (dat moet je toch ook een keer gedaan hebben, denk ik) ik het van fondant ga doen, daar heb ik al prachtige voorbeelden van langs zien komen.
Noompie, je vlinder ziet er super uit! Je zou dus voor deze pen gaan boven een ziekenhuisspuit? Dat doen ook mensen, maar heb t zelf nog niet geprobeert.
Nee dat klopt sugarveil wordt niet hard, je kunt het buigen, is gewoon flexibel, lijkt rubber/plastic, dat bedoel ik ook te zeggen, waarom zou je het dan nog met fondant of icing maken als dat breekt, dan baal je toch en met dit heb je dat risico niet.
Heeeeel mooi! En dat sugarveil moet ik ook maar eens proberen. Als dat inderdaad zo flexibel is, heeft dat wel een groot voordeel in vergelijking met royal icing. De smaak is wel ongeveer hetzelfde?? (Suiker).
Ja, dat sugarveil wordt de nieuwe hit voor 2010!
Heeeeel mooi! En dat sugarveil moet ik ook maar eens proberen. Als dat inderdaad zo flexibel is, heeft dat wel een groot voordeel in vergelijking met royal icing. De smaak is wel ongeveer hetzelfde?? (Suiker).
Ja, dat sugarveil wordt de nieuwe hit voor 2010!
je moet maar eens kijken op youtube en zoeken op sugarveil, daar staat een filmpje op hoe je een taart ermee kan decoreren (strik, stippels, randen) en nog een filmpje waar ze er een trouwjurk van hebben gemaakt! Echt super!
nou tip voor de mensen vd hebshop ??
inkoooppppeeen hiihihihiih 
Ik heb zelf nog geen tiara van icing gemaakt (alleen van fondant) het is wel lastig om het echt netjes te doen omdat het mega sticky is. Het blijft taai spul (maar volgens mij als jet het lang genoeg laat liggen wordt het ook behoorlijk hard).
Ik heb gister ook een mat gekocht, daar kan je de sugraveil over uitspreiden en dan krijg je een "lace" effect... ben heel benieuwd! 
Ik heb zelf nog geen tiara van icing gemaakt (alleen van fondant) het is wel lastig om het echt netjes te doen omdat het mega sticky is. Het blijft taai spul (maar volgens mij als jet het lang genoeg laat liggen wordt het ook behoorlijk hard).
Ik heb gister ook een mat gekocht, daar kan je de sugraveil over uitspreiden en dan krijg je een "lace" effect... ben heel benieuwd!
LEUK!!! Ben benieuwd hoe het gaat en wordt. Wel showen he. Keek gisteren even op je site mooie taarten allemaal hoor! Wou dat ik al zo ver was.
dank je
Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig hoor
sinds Oktober pas.. ik heb gewoon teveel vrije tijd 
Hoi hoi,
Wat voor mat heb je ervoor gekocht?
Zou het ook kunnen op zo'n bureauonderlegger van de Ikea?
Ik heb het ook in huis maar moet het nog proberen.
Nog een vraagje Noompie....
Wordt de sugarveil uiteindelijk wel hard of blijft het flexibel?
(Want als het flexibel blijft kun je er geen tiara's mee maken)
Nog een vraagje Noompie....
Wordt de sugarveil uiteindelijk wel hard of blijft het flexibel?
(Want als het flexibel blijft kun je er geen tiara's mee maken)
Ik heb gisteren de DVD over Sugarveil gekeken en zover ik begreep het je drie 3 stadia. Na heel lang drogen kan het denk ik wel hard worden maar is het heel erg breekbaar. Het lijkt mij als het flexibel is, dat het beter te gebruiken is voor een Tiara maar zeker weet ik het niet.
Vind hem wel aardig aan de prijs.... 
Zou je niet gewoon die flesjes van wilton kunnen gebruiken
? zijn wel een stuk goedkoper...
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=957
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Sugarveil vlinder