1

Onderwerp: Hoe invetten?

Ik heb van de week mijn eerste taartje gebakken, het bakken ging goed alleen het biscuit zat wel wat vast aan de vorm, ging er niet echt heel soepel uit..ik had de vorm ingevet met margerine en een beetje bloem, is dit juist of zijn er nog ander (betere) mogelijkheden..?
Groetjes

2

Re: Hoe invetten?

Bakspray! Lijkt misschien even een investering ( hoewel, ik weet niet wat het bij jullie kost ;) ), maar gaat talloze taarten mee! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik doe ook met boter en bloem, gaat prima.
Ik was mijn bakvormen wel alleen met heet water uit (net als een gietijzeren pan), en niet met afwasmiddel. Ik heb het idee dat dat ook verschil maakt.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

dr oetker bakspray, iedergeval de bodem met bakpapier bekleden (bollen gaan wat moeilijk, die dus niet) en eventueel ook de zijkanten afhankelijk van de hoogte van je bakvorm, lager dan 7 cm dan kun je zijkanten ook bekleden met bakpapier van ca 10cm hoog.
na na bakken gelijk alles er af. en op rooster (op zijn kop) laten rusten/afkoelen.  in wevshop hebben ze van ook een of ander wonder-spul maar weet niet of het werkt.

5

ans pommerans schreef:

Ik doe ook met boter en bloem, gaat prima.
Ik was mijn bakvormen wel alleen met heet water uit (net als een gietijzeren pan), en niet met afwasmiddel. Ik heb het idee dat dat ook verschil maakt.

Dan blijven ze idd vettig, want de afwasmiddel is juist hetgene wat het ontvet. Kan trouwens alleen als je voor eigen gebruik bakt. Als je voor anderen bakt dan moet het goed schoon zijn.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ik gebruik bakpapier en crisco om in te vetten. Geen probleem !!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Ik gebruik blueband vloeibaar en een beetje meel en heb nog nooit een taart gehad die vast bleef zitten

Cup'n'Cakes the way to celebrate!!!

8

Ik ga woensdag mijn tweede taart bakken..kan ik meteen de tips uitproberen.. ;)

9

ik smeer het hele bakblik in met crisco (gewoon met schoongewassen handen) en voor de rest niks. Biscuitmix erin en bakken maar. Bij blijft er eigenlijk nooit iets vast plakken en hij komt er ook zo uitvallen als ik hem omdraai.
Ik gebruikte eerst bakspray van dr. oetker en dat gaat ook heel goed, maar die was een keer op toen ik een taartje wilde maken en heb toen met crisco geprobeerd. Werkt zeker zo goed, alleen moet je nu je handen wassen hahahahaha ;)
succes!

Groetjes, Ilse

10

Invetten en dan bakpapier. Zonder doe ik ook wel eens, wanneer mijn bakpapier op is, maar met komt de biscuit er toch beter en mooier uit.