1

Onderwerp: Bscuitmix van Fun Cakes

Gsiteravond alvast een biscuit gemaakt met de mix van Fun Cakes.

Na 35 minuten van binnen nog een en al nat! Dus nog maar even in de oven, uiteindelijk nog 25 minuten.

Vanochtend omgedraaid en doorgesneden en nog steeds van binnen plakkerig! Daarnaast ruikt de biscuit erg naar ei.

Wie ken dit probleem??? En weet hoe ik dit kan verhelpen?

groeten

ps uiteraard heb ik me qua ingredienten gehouden aan wat voorgeschreven staat

2

Re: Bscuitmix van Fun Cakes

vrtheelepel schreef:

ps uiteraard heb ik me qua ingredienten gehouden aan wat voorgeschreven staat

Weet je dat zeker? Hoeveel water heb je bv. gebruikt?
En hoe groot was je vorm, hoe heet was je oven?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik heb een vorm van 24cm gebruikt en de ingredienten voor 25cm, dus 330gr mix, 5 eieren en 33ml water.

Omdat de taart dus ietsje hoger zou zijn dan bij een vorm van 25cm, heb ik de oven iets langer ingesteld en op 180graden. Na die 35 minuten tilde ik de taart omhoog en uit het midden kwam gewoon nog deeg stromen.

Vraag me af of het probleem is dat ik een hetelucht oven heb, maar ik heb verder nog nooit problemen met dat ding gehad (net nog afbakbroodjes gemaakt).

4

oh ja, ga straks nog ene biscuit maken. Maar deze keer in een siliconen vorm?

Iemand ervaring hiermee?

5

Niet vervelend bedoeld hoor, maar hoe heb je de 33ml gemeten? Want dat is net iets meer dan 2 eetlepels en sommige vergissen zich en doen net iets meer dan 3 deciliter.

Hete lucht zou niets uit moeten maken, maar je moet hem juist wel lager (en langer) zetten ipv hoger. Ik vraag me wel af of je oven dan overal wel warm wordt?

6

dat zou een fijne fout zijn, want dat weet ik dat het aan het waterligt. Maar ik heb het water afgemeten met een kleine maatbeker en het was ene klein laagje, een borrelglaasje vol ongeveer.

Mijn oven wordt denk ik niet overal even warm, maar doordat de taart ronddraaid, moet dat geen probleem zijn.

Ik ga het wel proberen met die langere baktijd op ene lagere stand. 160 bijvoorbeeld? Bedankt voor de tip!

Ik bak vaker taarten, alleen dit is de eerste keer dat ik die mix gebruik en tot nu toe ben ik nog geen fan.

gr

weeg het water af op 33 gram. En was je mix vloeibaar of moest je het in de vorm schepen?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

de mix was vloeibaar, zag er uit als mix die ik normaal krijg als ik taart op cake maak. Dus de textuur zag er goed uit.

9

vrtheelepel schreef:

Mijn oven wordt denk ik niet overal even warm, maar doordat de taart ronddraaid, moet dat geen probleem zijn.

Tenzij hij daardoor van buiten dichtbakt en dan niet van binnen goed verwarmd wordt, dat idee krijg ik bij jouw verhaal als het water het probleem niet is?

10

De mix moet niet vloeibaar zijn.Je moet het 10 min. mixen en dan ziet het er uit als hele dikke slagroom.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

11

kijk de mix moet eigenlijk niet vloeibaar zijn heb je wel 8 min gemixt op de hoogste stand en 2 min op de laagste stand?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

12

Claudia Mv 2 schreef:

kijk de mix moet eigenlijk niet vloeibaar zijn heb je wel 8 min gemixt op de hoogste stand en 2 min op de laagste stand?

Nou ik denk dat hiet het probleem zit! Ik heb naar mijn idee lang genoeg gemixt, maar nu blijkt van niet. Mijn mix was wel vrij stevig, maar ik denk niet genoeg.

Top, ik ga nu wat langer mixen!

Dank je wel voor jullie bijdrage. Ik zal laten weten of dit het probleem was. Ik ga rond 12u een nieuwe poging doen.

hebben jullier ervaring met bakken in een siliconenvorm? Die heb ik nieuw maar nog neit uitgeprobeerd nl.

13

vrtheelepel schreef:

hebben jullier ervaring met bakken in een siliconenvorm? Die heb ik nieuw maar nog neit uitgeprobeerd nl.

Ik heb er zelf altijd ruzie mee, maar er zijn mensen die erbij zweren...
Wat ik  begrepen heb is het vooral belangrijk extra goed in te sprayen of bestuiven met bloem! :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14 Laatst bewerkt door Gerda (06-02-2010 11:45)

ik heb ook altijd ruzie met siliconenvormen, die gaan uit model bij mij.
wat betreft het bakken zou ik op lagere temperatuur bakken, bij een hogere temperatuur bakt de buitenlaag te snel en vormt dan als het ware een korst waardoor de warmte moeilijk in je kapsel kan komen.

Nu lees ik net dat Marianne hetzelfde schrijft over het bakken, dus voeg ik eigenlijk niets toe. sorry. :o

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

15

dank je wel voor al jullie tips, echt zeer behulpzaam en toepasbaar!

ik zal de volgende biscuit bakken op een lagere temperatuur. IK dacht zelf aan 160g en dan ongeveer 45minuten.

Is dat wat?

16

Je kan beter prikken na 35 minuten en dan eventueel elke x na 5 minuten controleren.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)