1

Onderwerp: nijntje taart ,help !

ik wou voor zondag een taart maken (wat een wonder he) en ik zag al die mooie uitstekers van julie en ik dacht ; wat mooi !!
en toen kwam ik erop dat we nijntje uitstekers hadden !
niet speciaal voor taarten b,maar ik denk dat het wel lukt .
wel wou ik marcepijn gebruiken

hoe krijg je je marsepijn zo soepel dat je het goed uit kan rollen ?

en nijntje is 2 kleuren....

hoe meng je kleuren in een vorm zegmaar ,dat je dus 2 kleuren hebt die uit je uitsteker komen..,als je het niet snapt vraag het ff want t is moeilijk uit te leggen

voor de rest nog tips vooor het versieren ? ik kan de andere boerderij dieren van nijntje er elkgeval bijdoen .

INACTIEF

2

Re: nijntje taart ,help !

soepel door goed door te kneden en ik snap geloof ik je vraag.....neem nou vb. nijntje....je wilt het shirtje een kleur geven dan steek je eerst nijntje 1 x uit (wit) en daarna nog een keer met een kleur (rood of blauw om mijn part) en snij je het hoofd armen en benen af en hou je het shirtje over. Dan heb je al een beetje het 3d gebeuren :D Of bedoelde je datte niet?

3

smarianne schreef:

soepel door goed door te kneden en ik snap geloof ik je vraag.....neem nou vb. nijntje....je wilt het shirtje een kleur geven dan steek je eerst nijntje 1 x uit (wit) en daarna nog een keer met een kleur (rood of blauw om mijn part) en snij je het hoofd armen en benen af en hou je het shirtje over. Dan heb je al een beetje het 3d gebeuren :D Of bedoelde je datte niet?

o.0 wou je nijntje ,lief klien konijntje ,on-hoofden ???!
haha nee hoor grapje ,bedankt !!

INACTIEF

4

ik heb net ff gekeken en ik heb deze vormpjes;
een varken ,een kip ,een haan ,en een schaap ..,maar geen nijntje !
nouja ,dan word het een boerderij taart denk ik !

INACTIEF

5

het principe blijft gelijk dus kan je het toe passen op een kip of haan of schaap, beentjes andere kleur dan de lijven en de lijven mogen er wel uitspringen. Een varken blijft volgens mij 1 kleur.
Succes. Zeer benieuwd

6

ok ,ik ben nu ook echt in de nijntje steming !
3 x raden waar ik nu naar luister ?
nijntje ! :lol:
nijntje ,nijntje ,kom er bij ,met je vriendjes..,reuzeblij ,snufie knoretje ,en boris beer !
kijk ook betje is er wee-heer !.....

INACTIEF

7

yeesssss ik keek net nog ff bij mn bakspulletjes ,en wat vond ik daar ?
nijntje en nog een nijntje-koe !
en nog de letters m-a-i kan ik ook een belgische taart maken ,amai !! :lol:

INACTIEF