1

Onderwerp: Lussenstrik stutten?

Ik heb geprobeerd een lussenstrik te maken (nog niet heel goed gelukt, maar goed! ;-) ) Nu vroeg ik me af of ik de strik moet stutten dmv dowels of chocosticks iod? Mijn strik is namelijk aardig zwaar geworden. Ben benieuwd hoe jullie dat doen! Alvast bedankt!!

2

Re: Lussenstrik stutten?

Een strik stut ik nooit, het is ook niet nodig. Je kan er natuurlijk altijd chocosticks onder doen, al is het alleen maar omdat die erg lekker zijn :9

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Eerlijk gezeg heb ik dat nog nergens gezien. Ben ook benieuwd....

4

Voor een babytaartje heb ik een keer strikken gestut dmv keukenpapier. Een rolletje maken ter dikte van de strik en dan op meerdere plekken vastmaken met plakband (anders schiet het open in de strik is mijn ervaring :)  )

5

Siep schreef:

Voor een babytaartje heb ik een keer strikken gestut dmv keukenpapier. Een rolletje maken ter dikte van de strik en dan op meerdere plekken vastmaken met plakband (anders schiet het open in de strik is mijn ervaring :)  )

Ja, dat doe ik ook, wanneer ik de strik aan het maken ben en totdat deze droog is. Maar volgens mij bedoelt Ellie dat de strik NA het maken te zwaar is geworden en dan bv voor op de taart te zwaar is. Of begrijp ik het verkeerd...:O

6

Oeps, foutje, niet goed gelezen. Heb dan ook helaas geen antwoord op je vraag, succes ermee.

7 Laatst bewerkt door Ellieeeee! (08-02-2010 19:33)

Esther68 schreef:

Maar volgens mij bedoelt Ellie dat de strik NA het maken te zwaar is geworden en dan bv voor op de taart te zwaar is. Of begrijp ik het verkeerd...:O

Ja dat bedoelde ik inderdaad! Ik heb namelijk een keer een geboetseerd beertje op mijn taart gezet en de volgende dag was hij door mijn taart heengezakt.

Mijn strik was ook aardig zwaar geworden, dus vandaar mijn vraag.

Uiteindelijk heb ik hem maar gestut door middel van rietjes (bij gebrek aan chocosticks) en het is goed gegaan. Hij is er niet doorheen gezakt!

Bedankt voor jullie reacties!