Onderwerp: Hulp met het begin!
Hee allemaal!
Ten eerste; geweldig forum! Wist niet dat er zoveel bakliefhebsters in Nederland waren
Ik wil ook
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hulp met het begin!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hee allemaal!
Ten eerste; geweldig forum! Wist niet dat er zoveel bakliefhebsters in Nederland waren
Ik wil ook
FAQ?
Ook op www.felicitaartjes.nl staat beginnersinfo en hier bij de how-to afdeling volgens mij ook wel veel basisdingen stap voor stap uitgelegd!
Succes !
In het receptenlijstje hier op de site staan makkelijke recepten! De tabellen zijn ook erg handig... En inderdaad in de FAQ kan je heel veel vinden! Ik heb er als beginner heel veel aan gehad! Succes!
(aardbeienjam doet het altijd wel goed als vulling )
hoi arlette
ben zelf ook net verslaafd , en wil ook heel veel leren
en had eerst al behoorlijk wat uurtjes hier rondgeneust , maar het is toch aldoende leert men !
met elk taartje (ik dan , kom je weer iets tegen waarvan je weer kunt leren
en spulletjes om te versieren , bv bij de action had ik voor de kinderen klei gekocht voor 0,69 , en mama lekker de vormpjes eruit gehaald hahah
en als je niet veel geld eraan uit wilt geven NIET IN DE WEBSHOP KIJKEN hiihih
dan ben je helemaal als een kind in een snoepjeswinkel
en verder kun je heel veel op dit forum , andere sites en youtube vinden
en zelfs via teleac kun je een cursus terug kijken (al worden sommige dingen daar heel anders gedaan)
maar dan kun je wel in beeld zien hoe het in zn werk gaat met zon taart vullen en bekleden enz
nou veel plezier met de zoektocht en dan gauw 1 maken !
ook ik heb geen geld boompje en dit is een dure hobby
ik maak het beslag zelf, veel goedkoper wel iets meer werk
je koopt een bakblik bij de blokker of hema enz
daar giet je water in en kijkt hoeveel erin gaat
per halve liter reken je het volgende
1 ei m
30 gr bakkerspoedersuiker[webschop]
25 gr bloem[goedkoop merk bijv lidlel 0,39 kilo]
5 gr myzena
1/4 zakje vanille suiker
beetje zout
vulling
bakje ongezouten roomboter
50 gr bakkerspoedersuiker[of meer al je het zoeter wil]
de helft hou je naturel en de andere helft geef je een smaakje aan met;
potje choco pasta[huismerk niks mis mee]
voor de 2e laag neem je gewoon jam in de smaak die je lekker vind
zo hou je de kosten een beetje in de hand
gebruik je fantasie om dingen uit te steken
met dopjes van verpakkingen kun je ook uitsteken of met een glas
liniaal heb je vast wel
en inderdaad bij de acxion hebben ze kleipakketjes ook met malletjes waar je een zwaan of eendje ,olifantje enz mee kan maken kost rond een euro
bij aldi en lidle vaak uitstekers te koop voor weinig en dan ook nog veel erin
enne vraag dingetjes van de webschop voor je verjaardag ,sinterklaas,kerst enz
zo doen de meeste het hier hoor
en als je al eens voor andere bakt en iets meer rekent dan je materiall kun je dat wegleggen
ook kun je kijken op het forum bij tweede hands spullen
komen leuke dingen voorbij hoor
zo dat was een mond vol hahahaha
meid veel sucses en taarten wel schowen he?
Hee Allemaal!
Superbedankt voor deze tips, ik ga nu zeker proberen zo snel mogelijk een taart te maken! (Dat moet toch lukken tussen m'n rijlessen en de Carnavalsvoorbereidingen door, haha!)
Gelukkig heeft m'n moeder ook wat gesponsord, dus ik hoef de ingredi
Ook ik maak het bescuit zelf van een makkelijk en GOEDKOOP recept. OOk vullingen hoef je niet duur te doen. Kijk hier ook bij de tweede kans etc. en kijk rond bij de tips. Hier staan goedkope dingen van action, kruidvat etc. bij waarmee je ook hele leuke dingen kunt doen:)
Notificatie!
Notificatie!
mis ik iets?? Dit is nu al de derde 'notificatie' die ik van je zie... wat bedoel je hiermee????
Ik typ notificatie zodat ik deze topic niet kwijt raak , zodat het in mijn hoekje blijft.
Photographique schreef:Notificatie!
mis ik iets?? Dit is nu al de derde 'notificatie' die ik van je zie... wat bedoel je hiermee????
Op het moment dat je een post "notificatie" plaatst door middel van de knop 'reageer' in plaats van de snelle wijze van reageren via het tekst boxje wat er standaard staat kun je de optie "Aboneer je op dit onderwerp" aanvinken..
Met de melding notificatie geef je aan dat je zelf geen aanvullingen hebt op het onderwerp maar dat je wel via email op de hoogte wordt gebracht van nieuwe posts in dit onderwerp.. Photographique wil graag op de hoogte blijven van de tips die hier worden gegeven
je kunt ook op 'abonneren op dit onderwerp' klikken, links onderaan het laatste bericht.
en nog een vraagje, waarom heb je nogmaals geregistreerd? Was je je oude wachtwoord kwijt? Mocht je je oude account weer willen gebruiken, kun je marianne een mailtje sturen, die kan dan je wachtwoord resetten
je kunt ook op 'abonneren op dit onderwerp' klikken, links onderaan het laatste bericht.
aha.. dat is een functie die niet bij alle fora aanwezig is.. daarom wordt er over het algemeen (voor al op FOK.nl) een NOTP geplaatst (Notify Of Topic Post) geplaatst
Dan nog vind ik het onzin om oude topics met zo'n melding omhoog te halen; er zit er notabene eentje tussen uit juni 2008!! En sowieso vind ik TVP's onzin, je gebruikt je favorieten maar.
*Bommeltje kijkt meteen heel onschuldig*
Ik deed alleen maar uitleg geven gebruik het zelf nooit.. ik snor stippies af
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hulp met het begin!