1

Onderwerp: Tylose van JEM of toch een andere?

dag allen,

Ik ben een bestelling aan het plaatsen bij de webshop en had, voor het eerst sinds een poos, ook tylose nodig. Nu zie ik dat het vertrouwde potje van Confectionary arts, waar ik altijd erg tevreden over was, vervangen is door Jem petal powder. Ik ben een beetje aan het twijfelen geraakt door de (niet heel erg enthousiaste) reacties op dit product, ik zie staan dat de tylose van CMC beter is. Alleen heeft de webshop hier die niet en is die ook een stuk duurder. Maar, ik kan ook niet achterhalen of de reviews misschien minder positief zijn door gebruik i.c.m. Ballina paste-to-cover, dat sowieso zacht schijnt te blijven.

Wat zijn jullie ervaringen met deze tylose? Heb al gezocht naar andere onderwerpen hierover, maar niet gevonden.

Re: Tylose van JEM of toch een andere?

Hoi,

Ik gebruik het ook, ik heb het in de marsepein of fondant gebruikt. Het werkt prima hoor.
Ik lees hier pas voor het eerst dat anderen het niet zo geweldig vinden.
Wat is het probleem dan?

3

Geen verschil in ervaring hier, maar tylose door Ballina paste-to-cover?? Met welk doel? Want werken doet dat toch nauwelijks?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik heb geen idee waarom anderen het door Ballina doen, misschien dachten ze dat het vergelijkbaar met fondant was oid? Ik las in elk geval zoiets bij de reviews van deze tylose. Ook schreef iemand op dat haar mmf minder rekbaar werd dan met de cmc tylose maar als jullie goede ervaringen hebben, ga ik ook maar gewoon een potje bestellen (als 'ie weer verkrijgbaar is :D ), want handiger en het prijsverschil is toch wel groot.

5

ik spreek uit ervaring dat tylose en ballina-past-to-cover echt geen combinatie zijn...!

voor de rest zal ie vast goed zijn, ik ga hem volgende week gebruiken voor mijn strik.

groetjes, yvonne