Onderwerp: reliefmattaart smootheren?
Oh nee he, w
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » reliefmattaart smootheren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Oh nee he, w
Net als dat egeltjes het doen..... heel voorzichtig !
Sorry, maar..... WHAHAHHAHHAHA!
Net als dat egeltjes het doen..... heel voorzichtig
!
Kijk, dat krijg je nu als je je medebaksters volkomen vertrouwt...
maar: serieuze antwoorden?
Iemand?
Ik doe het toch echt zoals Tompoes zegt...heel voorzichtig of met mijn handen. Zorg dat je biscuit netjes strak is afgesmeerd en opgesteven is in de koelkast...dan kom je ook al een heel eind.
Succes!!!
Niet smootheren. Zorg dat je taart strak is, bekleed hem voorzichtig en dan afblijven. Als je smoothert verdwijnt je relief en dat is nu juist weer niet de bedoeling.
Serieus genoeg? Al vond ik de egeltjes ook best leuk
Hmmm..... Dan zal het er inderdaad aan liggen dat ze deze keer niet echt superkoud waren toen ik ze bekleedde, dat scheelt idd altijd wel in de 'strakheid'.. Voorzichtig smootheren (want dat had ik natuurlijk al geprobeerd) hielp hier niet meer aan.
Okay. Volgende keer langer in de koelkast!
Ik weetniet of hij langer in de koelkast moet. Het is gewoon heel belangrijk dat je taart al goed strak is afgesmeert. Als dat allemaal echt recht is dan komt de fondant met of zonder mat er ook al strak op.
Ik smoother zowiezo niet veel.
Buiten de tip van het superstrak afsmeren, helpt ook wel iets om je lap alvast te smootheren voordat je de print erin doet.
Ja dat heb ik eigenlijk nooit begrepen, dat smootheren voor je de lap op de taart legt.
Ik rol hem uit op tafelzeil en dan vanaf het tafelzeil, omgekeerd dus, op de taart. Voor mijn gevoel is hij dan dus al superglad.
Had nu dan dus uitgerold op de reliefmat en dan op dezelfde manier over de taart heen gelegd.
Het was ook wat problematisch omdat het een heel hoog (12 cm) en smal (10cm) taartje was, vond ik sowieso een stuk moeilijker om te bekleden als een grotere. Vandaar kwamen er wat lichte vouwtjes in die ik graag weg had willen smootheren.
Ik denk dat dat wat jij zegt Adrienne, dan misschien alleen maar werkt als je je lap oppakt en dan over je taart heenlegt, dus niet met de 'omgekeerde' methode werkt?
Ik denk dat dat wat jij zegt Adrienne, dan misschien alleen maar werkt als je je lap oppakt en dan over je taart heenlegt, dus niet met de 'omgekeerde' methode werkt?
Dat denk ik ook Ik doe het inderdaad nooit zoals jij beschrijft ( ik vind zelf dat je dat toch nog wel wat blijft zien, die "afdruk" van het zeiltje
... maar dat kan natuurlijk wel aan het zeiltje liggen
)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » reliefmattaart smootheren?