Onderwerp: 1:2 en 1:3 en 1:4 marsepein?
Wat houd dit allemaal in en welke is het beste?
groetjes sandra
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » 1:2 en 1:3 en 1:4 marsepein?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat houd dit allemaal in en welke is het beste?
groetjes sandra
Als je even de zoekfunctie gebruikt (verhouding marsepein), vind je meerdere topics hierover.
ok thnX .......
het is nog vroeg:)
In de webshop staat dit bij de marsepein:
Marsepein verhouding overzicht;
[*] 50% suiker - 50% amandelen = verhouding 1:1
[*] 67% suiker - 33% amandelen = verhouding 1:2
[*] 75% suiker - 25% amandelen = verhouding 1:3
[*] 80% suiker - 20% amandelen = verhouding 1:4
ja ik zag het.....
maar wat werkt nu het beste?
ik lees veel verschillende dingen
Hangt ervan af wat je er mee wilt, omdat je verschillende dingen leest zijn er ook verschillende ervaringen
1:1 en 1:2 zijn in ieder geval niet bedoeld om uit te rollen, daar word je niet blij van
1:2 van hele goede kwaliteit kan je wel uitrollen.. Maar de kleurt niet zo fijn. en de is echt gek duur.
@Sandra1 bijna iedereen vind iets anders et beste werken. Ik vind bijv 1:3 et beste ook qua smaak vind ik de et lekkerst.
oke....dan ga ik daar voor..
dank jullie wel
Volgens mij gebruiken de meeste 1:3 of 1:4. Ik gebruik 1:3.
Ik vind de 1:3 ook het fijnste werken, alleen hebben ze die niet meer in de hebshop, maar gelukkig nog wel in andere webshops.
Hangt ervan af wat je er mee wilt, omdat je verschillende dingen leest zijn er ook verschillende ervaringen
1:1 en 1:2 zijn in ieder geval niet bedoeld om uit te rollen, daar word je niet blij van
Ligt wel aan de kwaliteit. Ik koop bij ons bij de molen altijd marsepein 1:2 (
Ik ben helemaal voor de 1:3!
heb ook zo'n vraagje,heb echt veel mazzel gehad, iemand werkt ergens waarze marsepein maken. ik heb gratis 5 kilo marsepein gekregen, maar nu is de verhouding 40-60 of 1:1.5.
kleuren wil inderdaad niet zo wat ik al las, rollen wil wel. zou ik er nog marsepein van 1 op 3 doorheen kneden kan dat??of kan je de verhouding zelf verder mengen, of moet ik het zo laten, ben nog maar net begonnen met taart bakken dus alle tips zijn welkom
Weet niet of het lukt (proberen met een klein stukje?) maar je zou de verhouding kunnen veranderen. Dan moet je op 100 gram marsepein nog 20 gram poedersuiker toevoegen. Dan heb je 120 gram totaal waarvan 40 gram amandelen en 80 gram suiker, dus dan is de verhouding 1:2. Maar ja...heb dit nog nooit gedaan dus weet niet of het lukt. Voor de verhouding 1:3 zou je dan 60 gram suiker moeten toevoegen.
kan ik proberen, maar wordt het dan niet te droog?????met wat kan ik het dan weer zachter kneedbaar make (water) of suikerwater zo maar een gooi
tweede getal staat juist voor de hoeveelheid amandelen, dus geen suiker, maar amandelen toevoegen, anders krijg je juist minder amandel smaak aan je marspein en word het meer fondant met een beetje amandelsmaak!
tweede getal staat juist voor de hoeveelheid amandelen, dus geen suiker, maar amandelen toevoegen, anders krijg je juist minder amandel smaak aan je marspein en word het meer fondant met een beetje amandelsmaak!
het is toch echt andersom: gekopieerd uit de webshop:
Marsepein verhouding overzicht;
* 50% suiker - 50% amandelen = verhouding 1:1
* 67% suiker - 33% amandelen = verhouding 1:2
* 75% suiker - 25% amandelen = verhouding 1:3
* 80% suiker - 20% amandelen = verhouding 1:4
Dus bij 1:3 is het 1 deel amandelen en 3 delen suiker
er staat inderdaad op de verpakking 1 deel amandelen en 1.5 deel suikers, bereid volgens de warme methode heb geen idee wat dat inhoud, maar ga wel wat proberen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » 1:2 en 1:3 en 1:4 marsepein?