1 Laatst bewerkt door sarahtje (05-02-2010 17:15)

Onderwerp: help! wat zou ik doen?

Ik heb aan mijn tante belooft dat ik in de krokusvakantie (15-21 februari) met mijn nichtjes (3, tussen 8 en 12 jaar) een dagje iets leuks ging doen want ze hebben het niet gemakkelijk thuis. Maar nu is het probleem dat ik nogal hard ziek ben en dus niets kan voorbereiden en volgens de dokter ga ik dan ook nog niet helemaal 100% beter zijn. Nu is mijn vraag aan jullie of er misschien iemand ideetjes heeft om iets leuk te maken, ik dacht aan iets te bakken (taart of zo) want ze helpen altijd graag in de keuken en ze hadden al gevraagd om zo eens iets te maken zoals "die taarten die jij altijd maakt" :) maar het probleem is dat ik nog nooit hun oven heb gebruikt en als ik me dan nog niet zo super ga voelen is het misschien allemaal wat te veel om met 3 kinderen taart te bakken en zoals ik al zei ik vrees dat ik op voorhand geen fut ga hebben om taart te bakken. Wie heeft er een leuk idee dat weinig moeite (en liefst ook geld) kost om die meiden een leuke dag te geven want die hebben ze al zo weinig.

Groetjes Sarah

PS. Sta ik hier wel in de juiste rubriek?

2

Re: help! wat zou ik doen?

waarom koop je dan geen gewone kant en klare cakes die je met ze gaat versieren?
koop je gewoon van dat roze prinsessenglazuur en versierseltjes van dr oetker voor de kleinste, en met marsepein of fondant boetseren voor de oudste...?
of op kant en klare koekjes of cupcakes....

3

en wat helemaal goedkoop is, is om ze gewoon lekker mee te nemen naar het bos.
Hebben wij zaterdag met mijn neefje van 5 gedaan, en die vond het heerlijk. Gewoon lekker wandelen, kletsen, struinen, eventueel een pannekoek eten ergens, in ieder geval er even uit zijn (alhoewel dat voor jou als je niet lekker voelt misschien wat minder is...)

4

Bedankt voor de tip van het bos het probleem is alleen dat ik geen auto en geen rijbewijs heb dus naar ergens gaan is niet echt een optie maar toch bedankt.

groetjes Sarah

5

Hoi Sarahtje,

Ik heb het dubbele berichtje verwijderd. Ik zou inderdaad kant-en-klare cakes versieren, roze koeken kun je heel snel en eenvoudig tot kunstwerkjes omtoveren. Ook oreokoekjes lenen zich heel goed voor snel en mooi 'opleuken'. Dr oetker heeft ook kantenklaar glazuur dat heel leuk is om te gebruiken.

Maar als je het goedkoop wilt houden kun je het best zelf koekjes bakken, suiker, bloem en boter heb je vaak al in huis en kost bijna niks. Kost ook niet veel tijd en moeite, naar de winkel om kantenklare te kopen is misschien wel meer inspanning :D.  En glazuur van poedersuiker en eiwit (royal icing) is ook goedkoop.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Die tip van ze te kopen is misschien ook iets maar ik denk dat ze liever iets zelf maken dus als er iemand een recept heeft van iets dat je kan maken zonder oven of misschien iets voor in de microgolfoven? Ik hoor het graag en zij ongetwijfeld ook!

7

Hej Jozien ik had je berichtje pas gelezen toen ik dat van mij al gepost had, dat van die roze koeken is ook wel leuk maar dat hebben ze hier in Belgi

8

Je kan toch ook thuis een paar kleine biscuits bakken en meenemen?
BC (mix), jam en een tasje met marsepein/fondant en een paar uitstekers mee en de dames kunnen zich uitleven.

9

Of cupcakes versieren. Die kan je of maken of kopen. Dan kunnen ze toch een beetje spelen met uitstekers en marsepein, maar hoef je geen hele taart te bekleden. Gewoon een rondje uitsteken en die er met wat jam opplakken en die dan versieren. Succes en beterschap!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Als je bv zelf thuis al wat cupcakes maakt. en de laatste 6 maak je bv in hun oven en dat zij mee hebben geholpen.
Mogen ze mislukken dan hebben ze met jouw cc's al leuke versierengen enzo gemaakt.
en als ze dus wel lukken in hun oven hebben ze nog meer om te versieren :)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

11

Waarschijnlijk vinden ze het versieren leuker dan het bakken zelf. Dus dat zou je best vantevoren kunnen doen. Als je 3 boltaartjes bakt, kunnen ze die zelf vullen en versieren. Dat lukt ze op die leeftijd wel hoor, mijn dochter van 8 kan het ook met een beetje hulp van mama. En een potje jam (confiture ;) ) om te vullen is ook zo duur niet.

Laat ze witte plastic bordjes met stift versieren, dan kunnen ze daar hun mooie gebakjes opzetten. Dan kan jij in de tussentijd een beetje bijkomen met een kopje thee...

Reken er wel op dat (zeker de jongste) het niet leuk zal vinden om hier heel lang mee bezig te zijn. Na een half uurtje verslapt de aandacht en willen ze meestal wat anders gaan doen.

Misschien vinden ze het ook wel leuk om, als alles klaar is en weer opgeruimd, samen nog een gezelsschapsspelletje te spelen. Of is er een (openbare) speeltuin in de buurt waar je naartoe kunt wandelen met mooi weer? Picknickmandje mee en lekker genieten!

Ik hoop dat je snel beter wordt en dat je de dames een heel gezellige dag kunt geven!

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

12

Bedankt iedereen voor de vele tips, ik ga (als mijn lichaam het mij toelaat) zelf enkele kleine taartjes of cupcakes bakken en anders heb ik nog een recept gevonden om chocoladecake in de microgolfoven te maken (dat zou maar 5 minuten duren dus dat zou wel moeten gaan bij hun thuis) en Mamaricky bedankt voor de idee