1

Onderwerp: BC te dik?!

Re: HELP: Bekleden is niet 'strak' hoe kan dat?ben nu mijn taartje aan het uistsmeren maar vind de BC best dik?  en vind m ook best plakkering...moet ik dan nogmaals mixen? zodat ie was soepeler is en dan zo snel mogenlijk een 2de laag erop strijken??

of hoort dat zo :P

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

2

Re: BC te dik?!

De bc moet smeu

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

hoe kan ik m dan goed smeuig krijgen.. nog meer mixen? of toch ietsie water erbij??

4

Ik zou er zeker geen water aan toevoegen. Dan kan je fondant gaan smelten.

Ik mix de boter ongeveer 15 min. op de hoogste stand. Dus ik denk dat je idd langer moet mixen.

Groetjes, Ilonka

schoot me net iets te binnen.. kan je t ook iets warm maken in de magnetron en dan nogmaals mixen..?

6

Ik laat het ook wel zeker 10 a 15 minuten mixen.Halverwege schraap ik wel van de wanden en onderaan alles los en dan ga ik verder met mixen.Ik vind dat hoe langer je mixt des te zachter dat ie wordt.Het lijkt dan qua kleur op slagroom.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

7

Patricia0255 schreef:

schoot me net iets te binnen.. kan je t ook iets warm maken in de magnetron en dan nogmaals mixen..?

Dan heb je de kans dat jou BC veels te zacht wordt en niet meer stijf wil worden (of als een vieze gele klont hard wordt)
Was jou boter op kamertemp toen je begon?  Want dat maakt echt een verschil.

het is inmiddels  beter gelukt.. hij staat nu te drogen

mijn keuken is verder vrij koud.. boter was wel op(woonkamer) temp .

bedankt voor deze tips.

9 Laatst bewerkt door monique2510 (05-02-2010 08:54)

ik doe mijn BC ook wel eens een paar seconden in magnetron als ie te dik is hoor.

10

Als het in mijn keuken echt koud is of ik draai 's ochtends dan verwarm ik m'n boetr ook even voor in de magnetron. Je moet wel zorgen dat het alleen zachter wordt en niet smelt.
Ook zorg ik dat de kom warin ik mix (rvs) warm is. Dus gewoon door hem even met warm water te laten staan.

Groetjes, Ilonka

11

ja een paar seconde (5-8) is zeker genoeg (had ik dus gister ff geprobeerd)

Daarna dus nogmaals langer gemixt en toen was die goed op te smeren.
Moest wel elke x weer even mijn paletmes onder de warme kraan doen snel afdrogen en toen kon ik m netjes glad maken.

Mijn rvs schaal die leg ik dan ff op de kachel en die is dan zo warm..