1 Laatst bewerkt door AnitaH (04-02-2010 19:54)

Onderwerp: Gebruik van een Sugar gun

Dinsdag na de workshop stapeltaart, heb ook ik een sugar gun aangeschaft. Ik weet dat er meerdere topics over zijn maar ik kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag; waar kan ik een sugar gun nou het aller-aller beste mee vullen?

Is dat rolfondant, (Ballina) Gum Paste, of 'gewoon' marsepein, of iets anders?
waar krijg ik het beste, strakste resultaat mee?

Mocht dit al ergens zijn omschreven, verwijs me dan gerust naar de betreffende topic(s) (ik kon het antwoord niet vinden)

Alvast bedankt!!

2

Re: Gebruik van een Sugar gun

Ik gebruik marshmellowfondant en marsepein en dat gaat tot nu toe prima! Zolang je maar zorgt dat je het geod soepel hebt gekneed.Succes!

3

Het makkelijkst gaat het met marsepein, maar daarvan worden de sliertjes niet geheel strak. Met fondant en gumpaste gaat het ook wel en dat wordt strakker.
Voor alles geldt heeeeeel goed kneden en crisco gebruiken. Zelf doe ik altijd met een kwastje een beetje aan de binnenkant van de gun.
Fondant met tylose en gumpaste werkt alleen maar met de grotere gaatjes (bij mij dan)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Ik doe het altijd met mmfondant. Goed warm kneden met crisco en ook de gun met crisco insmeren. Ik heb er geen problemen, zelfs het kleinste gaatje werkt prima...Met fondant met tylose heb ik het nog niet geprobeerd.