1

Onderwerp: met of zonder kartonnetje ertussen???

ik wil en stapel van 3 hoog gaan maken (16-20-24) maar moet ik nu met een kartonnetje ertussen gaan werken (tussen de onderste en de 2 de)ik heb al wat stapels gemaakt van 2 hoog maar dan gebruik ik gewoon rietjes.. nu weet ik dus niet of dat bij 3 hoog ook kan gaat het dan niet schuiven??

2

Re: met of zonder kartonnetje ertussen???

Nou, die kartonnetjes zou ik er in ieder geval tussen doen, waarmee je ook stut! Ik heb geen ervaring met rietjes (heb ze wel liggen om het uit te proberen, maar ik durf niet...), dus daar kan ik niet mee helpen...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Ik zou zeker kartonnetjes gebruiken.  Als je stevige rietjes heb kan et makkelijk.  met rietjes.  Ik twijfel alleen een beetje of 16-20-24 en goede stapel verhouding is.. dan hou  je maar een paar cm om alle kanten over (minder als je een blokker spring vorm van 20 heb want de is eigenlijk maar 18cm)

4

ik doe het met ri5etjes en kartonnetjes
succes

5

Canadesje schreef:

Ik zou zeker kartonnetjes gebruiken.  Als je stevige rietjes heb kan et makkelijk.  met rietjes.  Ik twijfel alleen een beetje of 16-20-24 en goede stapel verhouding is.. dan hou  je maar een paar cm om alle kanten over (minder als je een blokker spring vorm van 20 heb want de is eigenlijk maar 18cm)

nee ik heb de vorm van de hema en die zijn goed kwa maat. het bruidspaar heeft zelf een taart uitgezocht en die willen deze maat omdat het eigelijk maar voor 25 pers. is en als ik 12-16-20 doe is het wel een hele zielige bruidstaart dus wilde ze dit formaat. ik hoef ook geen randje over te houden er hoeft niets op alleen boven en onde een paar rozen verder is het een witte taart met wat versiersels op de taart zelf.. ik heb wel hele dikke rietjes (milkshake) maar ik leg er dan voor de zekerheid wel een kartonnetje tussen de rietjes dan maar goed plat afknippen en wat lijm ertussen en hopen dat het niet gaat schuiven...

iigv bedankt!!

joya schreef:

ik heb al wat stapels gemaakt van 2 hoog maar dan gebruik ik gewoon rietjes..

Wat hebben rietje uberhaubt voor nut als je er geen karton oid tussen legt? De taart erboven prikt zo door de rietjes (of ander stutmateriaal) heen....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:
joya schreef:

ik heb al wat stapels gemaakt van 2 hoog maar dan gebruik ik gewoon rietjes..

Wat hebben rietje uberhaubt voor nut als je er geen karton oid tussen legt? De taart erboven prikt zo door de rietjes (of ander stutmateriaal) heen....

nou bij mij niet hoor blijf er mooi op staan en zo is het mij ook geleerd...

8

ik zou altijd kartonnetjes gebruiken met stapelen!
hoe meer bekleding en frutsels hoe zwaarder en straks zakt ie inderdaad over de rietjes heen of over 1 rietje en dan zakt je hele stapel scheef. blij dat het tot nu toe is goed gegaan! :)