1

Onderwerp: ovendeur dichthouden..maar wat als..

de bediening ACHTER de deur zit, dus ik moet de deur openmaken om de temperatuur in te stellen. Vreemde combi heb ik, ik weet het ;-)
Kan het kwaad als ik de deur even openmaak om de temperatuur te verhogen, 2x ? Of zakt hij dan in ? Ik heb het tot nu toe niet durven proberen, dus ik doe 40 min op 190. en ze mogen wel wat hoger worden mijn misbaksels :s

Neem je dromen mee de dag in..

2

Re: ovendeur dichthouden..maar wat als..

Ik verhoog de temperatuur niet. Ik bak mijn kapsels op 170 gr, 33 minuten. Dus mijn ovendeur gaat tussendoor niet open. Gaat heel goed!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik bak ook op een constante temperatuur.
Als ik m'n oven op 175graden zet is hij na +/- 28 minuten gaar.

Misschien dat je kan proberen op een lagere temperatuur te bakken, best kans dat hij dan wat meer rijst en toch ook gaar wordt.

Succes

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Ik gebruik ook maar 1 temp....

5

Ik bak ook maar op 1 temp.

msschien door meer hoogte te krijgen op een lagere temp bakken denk dat 190 wel te veel is.

dus mssn op 160 /170  zodat ie goed groeit... maar iets langer erin zit. 40-45 min.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

Wat je ook kunt doen is je oven voorverwarmen op 140 graden.. je taarten er dan in zetten en dan de temp meteen op 165 graden En dan zo'n 38 minuutjes er in laten

na 38 minuutjes kun je veilig de deur openen om te kijken of ze gaar zijn.. ze zullen dan niet meer instorten..

190 graden is echt veel te hoog voor biscuit!!!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

ik bak meestel rond de 170/180 graden en dit gaat goed, ik kan ook best de deur open doen zonder dat hij inzakt..

9

het belangrijkste bij biscuit bakken is dat hij de eerste 15-20 minuten niet opengaat. tegen da is de biscuit al een beetje "vast" dan kun je de deur even opendoen. Heb het eigenlijk nooit uitgeprobeerd wat er gebeurd als je de deur te vroeg opendoet. zal eens moeten proberen, wie weet gebeurt er niets.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

hier gebeurd er niets als ik de deur open doe.

11

Hier gebeurd ook niets.. hooguit de verwarming die uitslaat :lol: Heb nog nooit een ingezakte taart gehad terwijl je toch altijd wel even de deur opent om met een prikker te checken of hij gaar is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

ik ga jullie tips eens uitproberen, bedankt ! De oven is niet zo krachtig..denk ik..daarom zet ik de temp wat hoog. Maar ik zou het eens moeten testen met een oventhermometer, als zo'n ding niet te kostbaar is, geen idee.

Neem je dromen mee de dag in..