1 Laatst bewerkt door flowercupcake (19-01-2010 12:01)

Onderwerp: Beginnersvraag - mixer

IK ben nog een beginner en wil nu echt een taart gaan maken. Maar ik heb geen mixer met een mengkom. Wel een staafmixer waar een garde op kan. Kan ik hiermee ook botercreme mixen en biscuitmix? Of moet ik daar echt een sterkere mixer voor hebben?

absolute beginner ;-)

2

Re: Beginnersvraag - mixer

Ligt er aan wat voor staafmixer je hebt, een goeie moet het wel aan kunnen. Voor een klein taartje moet het wel lukken maar als je een grotere gaat maken zou ik toch wel een mixer gebruiken.

3

Volgens mij kunnen, zelfs de betere staafmixers, geen mixen 10 min aan. Ik heb nu (nog wel) een handmixer maar na een minuut of 7 wordt deze wel erg warm, en dan moet ik nog 3 minuten! Ik durf ook niet 2x vlak achter elkaar 10 min te mixen. PAF! Ben ik bang :S

4

Ik zou het ook niet doen met een staafmixer.
De garde is meestal niet zo sterk.
En de staafmixer die ik zelf heb mag maar 3 minuten mixen en dan weer een minuut rust tegen overbelasting.

Als ik jou was ging ik naar de blokker en haalde een mixer van 15 euro.

o, echt zijn die zo goedkoop bij de Blokker? Of is het dan slim om te investeren in een mixer met een mengkom? Of is dat overdreven als je nog nooit een taart gemaakt hebt?

absolute beginner ;-)

6

Mijn mixer is al jaren oud. Ik kon deze met en zonder mengkom kopen. Ik heb zonder mengkom gedaan (ik bakte toen nog niet zoveel). Maar al snel, en nu helemaal, had ik er spijt van dat ik niet met mengkom gedaan heb. Altijd handig.

Ok heb beslissing genomen en ga een mixer kopen. Iemand nog een tip voor een niet al te dure met een mengkom?

absolute beginner ;-)

8

flowercupcake schreef:

Ok heb beslissing genomen en ga een mixer kopen. Iemand nog een tip voor een niet al te dure met een mengkom?

Kijk eens bij Xenos, daar hebben ze goedkope mengkommen of anders ook blij Blokker, net als die goedkope mixer, haha! Of beiden bij de HEMA, ook goed!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

Ik denk dat je een mixer op standaard bedoeld...toch?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

10 Laatst bewerkt door Sonjaatje (25-01-2010 12:59)

Ik heb een van de tefal op standaard, wat het handige is als je een beginner bent is dat dit ook een hand mixer is ;)
Je kunt hem op standaard maar ook met de hand gebruiken. nu na een jaar bakken wordt hij wat wat warm na 10 min. mixe maar valt nog mee.

http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen/kijkshop/zoom/KS114927z/philips-mixercombinatie-hr1565-55-(114927).gif
Deze heb ik.

Je moet niet te goedkoop kopen bij deze, want dan heb je een mixer met de "poten" heel dun en niet plat en rechthoekig maar heel iel en dun.

Deze zal ongeveer 50 euro kosten. niet meer als dat meen ik.

11

Goede rvs kom grote 1.99 bij de action.

Ik heb zelf ook een ahndmixer maar heb nog geen taart gebakken w8 eerst mijn workshop eind feb even af ;)
ben wel even aan het kijken wat een goede mixer is..

welke hebben jullie en wat is het positieve/negatieve eraan?
tips zijn welkom :)

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

12

aangezien je voor zowel botercreme als basisbiscuit 10 min. aan 1 stuk moet mixen is een mixer op standaard wel een tip. vooral wat ik hier boven benoemde voor de beginners die he, mogt de hobby niet slagen, hem als handmixer kunnengebruiken. ik zal de prijs eens opzoeken.

13

Haha foutje... philips niet tefal
http://www.kijkshop.nl/product/19496/49 … hr1565-55/

50 euro bij kijkshop

14

Je zou misschien ook kunnen kijken op Marktplaats voor een mixer met kom.
Ik kan me voorstellen dat je geen 2e hands wil hebben, wat betreft gardes etc, maar misschien is de behuizing, kom etc wel te krijgen.
Heb zelf een Clatronic kneedmachine gekocht, welke 1x gebruikt was, voor 70 euro.
Dus dat is iets meer geld, maar wel een solidere oplossing. Hangt er natuurlijk geheel vanaf of je meer wilt gaan bakken, mixen etc. :y

Cake me crazy!!

Bedankt voor de tips ladies!
Ik heb inmiddels de Philips HR 1565-55 thuis staan! Gekocht bij Megapool.nl voor 37 euro. Wel even zelf afhalen... Maar wel erg goedkoop.
Ga hem vanavond voor het eerst gebruiken. Hoeveel beslag kan hier maximaal in, weet iemand dat?

absolute beginner ;-)

16

Lenc schreef:

Ik kan me voorstellen dat je geen 2e hands wil hebben, wat betreft gardes etc, maar misschien is de behuizing, kom etc wel te krijgen.
Heb zelf een Clatronic kneedmachine gekocht, welke 1x gebruikt was, voor 70 euro.
Dus dat is iets meer geld, maar wel een solidere oplossing. Hangt er natuurlijk geheel vanaf of je meer wilt gaan bakken, mixen etc. :y

Ik heb er ook eens een op marktplaats gekocht."zo goed als nieuw,zit nog in de doos"....Ik had hem betaald en hij werd keurig door TNT thuis bezorgd.
nou,dat kreng deed helemaal niets.Ik heb haar gemaild maar natuurlijk nooit iets terug gehoord.Nu heb ik een Kennie en die bevalt me prima.Maar ik koop nooit meer zoiets op marktplaats.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

17

flowercupcake schreef:

Ik heb inmiddels de Philips HR 1565-55 thuis staan! Gekocht bij Megapool.nl voor 37 euro. Wel even zelf afhalen... Maar wel erg goedkoop.
Ga hem vanavond voor het eerst gebruiken. Hoeveel beslag kan hier maximaal in, weet iemand dat?

Als je Mix gebruik dan maximaal 5 eieren (meer en komen de gardes heel snel onder de beslag en komt er geen lucht meer bij)  Als je van losse ingredienten bak maximaal 7 eieren+ suiker (maar met zo veel moet je de bloem/maizena erbij mengen in een grotere kom)

Ik gebruik de mix, dus vijf eieren is dan de max. Volgens mij is dat precies genoeg voor een ronde vorm van 24 cm.

absolute beginner ;-)

19

flowercupcake schreef:

Dit is dan dezelfde als ik heb.
Ik kan hier maximaal 5 eieren bij, bij de losse mix. basisbiscuit van de recepten.
Vanmorgen gemaakt, 5 eieren en 1 garde zat al onder de mix.

20

Heeft iemand ervaring met deze mixer?

http://www.otto.nl/is-bin/INTERSHOP.enf … ductPage=1

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

21

misty schreef:
Lenc schreef:

Ik heb er ook eens een op marktplaats gekocht."zo goed als nieuw,zit nog in de doos"....Ik had hem betaald en hij werd keurig door TNT thuis bezorgd.
nou,dat kreng deed helemaal niets.Ik heb haar gemaild maar natuurlijk nooit iets terug gehoord.Nu heb ik een Kennie en die bevalt me prima.Maar ik koop nooit meer zoiets op marktplaats.

Logisch dat je dan huiverig bent. Ik heb hem zelf opgehaald en ook laten draaien etc. Als het mij dan niet bevalt, dan neem ik 'm niet mee! Zoiets is inderdaad tricky om te kopen, zonder dat je gezien hebt dat ie 't doet!
Maar een Kennie is ook super gaaf!! Wel iets duurder, maar denk wel dat je er plezier van hebt, toch?:)

Cake me crazy!!

22

Ik vind die Philips van 50 euro precies wel interessant.
In welke winkel in het gentse kan je zo een vinden?

Why stop dreaming when you wake up?