1

Onderwerp: aub taart niet rijzen ahahah

ik hoop dat mijn taart niet teveel gaat rijzen want het lukte mij niet om de taartvorm te verhogenm met bakpapier
1e taart ahaha
snap niet hoe jullie dat doen
hoop maar dat het goed gaat

2

Re: aub taart niet rijzen ahahah

Als je de vorm voor 2/3e vult gaat het bij mij altijd goed.. Ik hoog mijn bakvormen ook niet op maar koop tegenwoordig bakpannen van 7 cm hoog :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

oke hahah nu maar hopdan idd
en hopen dat ie niet aan zijkanten blijft plakken, want daar zat eerst dat bakpapier om, dus dat weggehaald en nog voorzichtig ingevet
haha wat een kluns ben ik had natuurlijk ook eerst dei zijknaten in moeten vetten

4

Ehh, maar het bakpapier plak je aan de binnenkant hoor. Of begrijp ik je verhaal hierboven nou niet goed ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

haha ja maar dat bleef niet zitten want had de binnenkant randen niet ingevet mooi stom
hij rijst behoorlijk  ojeeeee. overal staan baktijden verschillend, staat zelfs op biscuitmix
180 a 190
doe nu maar 1e 10 min 160 dan 170 en dan 180 en zien wat er gebeurt
mocht ie wel plakken dan snij ik het wel los en mocht die te hoog worden snij ik dat er ook af ahahaha moet m toch ook vullen

wat een ervaring zo n 1e taart ahahahha

6

En????

(overigens zet ik mijn taart er tijdens het voorverwarmen al in bij 145 graden.. en laat hem oplopen naar maximaal 165 graden.. ik vind 180 wel erg warm..)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

joehoeoeoeoe heb mn taart zonder problemen om kunnen draaien valt mij wel op dat ie heel snel is afgekoeld maar zo te zien goed gelukt vind aleen wel dat je de cake behoorlijk in kan drukken
maar ziet er goed uit met sate prikker gedaan zie geen rare bulten of zo
dus nu maar hopen dar er tijdens fondant morgen hel luchtbel onder zit
het is trouwens toch ook zo als ik m ga vullen dus door midden snij dit ook weer omdraai, dus dat de binnenkant van mn taart dan de bovenkant wordt de opencake kant zeg maar

8

Als ik m'n taart vul dan stapel ik de taart weer op precies zoals hij was. Dus de bovenkant die je nu hebt blijft ook de bovenkant na het vullen. Dat is ook makkelijker want die kant is toch harder dan de binnenkant.
Ik geef even een snee aan de zijkant om ook precies te zien hoe hij op elkaar stond.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

oke super bedant
heb alleen bij de bovenkant het randje wat weggesnden vond ik wat hard, dat had ik nu dus beter niet kunne  doen omdat je dat egdellte niet meer omdraait want nu komt dat niet meer strak met fondant vrees ik
jamme rmaar helaas

10

Ik weet niet precies hoe en wat je hebt weggesneden maar met het afsmeren met botercreme kun je nog een hoop bijwerken hoor!