Onderwerp: WOEI.. het is gelukt.. mijn site!!!
Al vrij in het begin van deze hobby meteen een site gemaakt.. vond ik leuk om te doen maar ik kan echt alleen werken met WYSIWYG programma's (What you see is what you get) en ben echt een ramp met HTML.. ik krijg het daarin gewoon niet voor elkaar.
Ik had KompoZer gebruikt en ondanks dat het een redelijk WYSIWYG programma is moest ik toch te vaak in HTML aanpassingen maken omdat ik niet tevreden was..
Het uploaden vond ik ook een heel gedoe..
Van een vriend had ik veel goeds gehoord over google.sites , een programma dat iedereen met een google account (Gmail, Picasa, Google Chat etc etc) gratis kan gebruiken.
Ik had er al eens naar gekeken maar niet de concentratie gehad om er echt mee aan de slag te kunnen..
Afgelopen zondag ben ik er eens voor gaan zitten en ben begonnen.. en ja hoor!! het is gelukt..
Wat een heerlijk programma is dit, zodra je een leuke template hebt uitgezocht kun je daarin alles naar wens aanpassen. je bent een beetje beperkt qua kleuren, en ook niet zoveel lettertypes als je wellicht gewent bent.. maar met een beetje creatief nadenken kom je erg ver... Het plaatsen van foto's gaat zeer makkelijk. Net als het plaatsen van links.. Ook het bijmaken van pagina's is echt een fluitje van een cent.
Door bij de hosting service waar je je URL naam hebt geregistreerd de DNS server aan te laten passen kun je de gemaakte site zo naar je eigen URL laten linken (vraag wel even eerst bij je hosting service of het mogelijk is.. niet iedereen doet dat Antagonist.nl dus wel!!) Was bij mij binnen een dag geregeld
Ben nu best wel trots op m'n site.. Ik heb ook het logo wat ik destijds op mijn visite kaartjes had laten drukken bij VistaPrint besteld zodat mijn kaartjes en mijn site nu mooi bij elkaar passen.. Op zich heeft mijn logo niets met taartjes te maken maar vond het een lief plaatje..
nou hier istie dan
Mocht je nog verbeteringen vinden geef ze gerust aan me door!!
(behalve prijzen.. die staan namelijk niet op mijn site aangezien ik eigenlijk alleen voor bekenden bak en die weten m'n prijs.. )