Onderwerp: Koemelkallergie
Weet iemand of je de mix voor botercreme ook kunt maken met twenty four boter? (is boter voor op brood). Dit ivm een koemelkallergie waardoor er geen gewone boter gebruikt kan worden...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Koemelkallergie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Weet iemand of je de mix voor botercreme ook kunt maken met twenty four boter? (is boter voor op brood). Dit ivm een koemelkallergie waardoor er geen gewone boter gebruikt kan worden...
Ik zou dan toch voor de wajang kiezen. Dit is ook een plantaardige boter/margarine.
Maar zoek even naar een topic over allergie
ik gebruik zelf niet de mix voor de botercreme maar kijk even heel goed of er geen bestanddelen melk inzitten. In mixen e.d. zit dat namelijk vaak veborgen.
En voor de boter kun je dan wajang of planten van AH gebruiken maar echt lekkere botercreme krijg je niet, kun je beter voor koemelkvrije gele room kiezen en een vruchtenvulling of zo, vind ik dan he. Voor afsmeren zou ik gewoon 1:1 wajang of planten met poedersuiker gebruiken.
Bedankt voor de reacties!
De plantaardige margarine van de AH vind ik zelf best lekker, je proeft bijna niet dat het plantaardig is. Dit kun je gebruiken voor het afsmeren. Als vulling kan je gele room maken, kijk maar eens naar de recepten links en dan kan je geitenmelk of soyamelk gebruiken. En dat in combi met kersenvlaaivulling of lemoncurd is heerlijk.
de mix kan je hier niet voor gebruiken, maar je kan wel zelf banketbakkersroom maken met sojamelk en daar weer botercreme mee maken met wajang. Margarine uit een kuipje werkt niet, want dat wordt te slap.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Koemelkallergie