1

Onderwerp: hoe maak je van bovenkant taaart de onderkant als bovenkant bol is

stomme vraag misschien , maar zie mijn cake behoorlijk bol worden, maar nu lee sik dat jullie de bovenkant de onderkant laten worden , dus omdraaien voor decoreren, hoe doen jullie dit dan want wat nu de bovenkant is, is heel erg bol. dit kan ik wel afsnijden, maar dan heb je gelijk hele lage taart
hoop dat iemand het weet

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (04-02-2010 21:11)

Re: hoe maak je van bovenkant taaart de onderkant als bovenkant bol is

Hoi,

Je kunt ook als je cake net uit de oven komt, een houten plank op je cake zetten zodat deze wat minder bol wordt.
Mocht er een hele grote bol op zitten, dan zou ik toch 'm zover er afsnijden (zo min mogelijk uiteraard, wel lekker om op te eten trouwens...) dat je de cake kunt omkeren en je een rechte cake hebt. Omdat de onderkant vaak mooi plat is, wordt deze inderdaad als bovenkant gebruikt.
Mij lukt het ook niet altijd hoor!
Enne....geen enkele vraag is stom hoor.

3

oke super bedankt moet m strask uithalen vandaar
las hier wel als je boevnkant afsnijdt wat daarna onderkant wordt dat ie dan gaat plakken aan je taartkarton en dat dat niet ahndig is met aansnijden dus zit echt in dubio

4

wanneer mijn taart uit de oven komt is deze ook bol. Na een minuut keer ik het kapsel om en dan is deze kant meteen minder bol. Wel op een rooster anders gaat die idd plakken.

5

wilmade schreef:

oke super bedankt moet m strask uithalen vandaar
las hier wel als je boevnkant afsnijdt wat daarna onderkant wordt dat ie dan gaat plakken aan je taartkarton en dat dat niet ahndig is met aansnijden dus zit echt in dubio

Ik laat hem juist expres aan mijn taartkarton/onderbord plakken.. zo weet je zeker dat hij netjes in het midden blijft staan en niet verschuift tijdens het bekleden en decoreren.

Ik zorg dus altijd voor een laagje Botercreme onder mijn taart.. geeft je meteen ook de gelegenheid hem te corrigeren als hij een beetje scheef is na het afsnijden van de bolle kant (doe ik ook vaak hoor.. het afsnijden van het bolletje!)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Als ik een te grote bol op het kapsel heb zet ik het terug in de vorm. Met een groot mes langs de bovenkant van de vorm afsnijden en het is keurig recht ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties