1

Onderwerp: MMF zelf maken

Ik wil graag zelf eens marsmallowfondant maken, aangezien ik nog een zak marsmallows heb liggen.
Nu las ik het recept van de site (knop hiernaast) maar wat wordt bedoeld met 1 cup marsmallows?
Ik heb een zak van 175 gram, is dat veel teveel voor 12 cupcakes?
En kan ik het gewoon aanmaken en dan het teveel bewaren?
Ik neem aan dat het ook met suikerbakkerspoeder kan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2

Re: MMF zelf maken

een cup is een inhoud maat hoeveel weet ik niet precies.

Ik gebruik ook een zak weet alleen niet hoeveel erin zit, en gebruik dan bijna 500 gr poedersuiker.
Je kunt het teveel gewoon bewaren in een luchtdichte zak. Als je het dan weer gaat gebruiken even goed doorkneden.
Suikerbakkerpoeder is prima doe ik ook altijd.

3

1 cup = ongeveer 250 ml :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Oke, dus dan is 175 gram marsmallows wel weinig of niet?
Of moet daar dus heel veel poedersuiker door dan?

5

Ik houd ( hield ;) ) meestal de verhouding 1:1,5 aan , dus voor 175 gr marshmallows heb je dan zo'n 270 gr poedersuiker nodig, kan ook wel iets meer of minder zijn. Dan heb je uiteindelijk dus bijna een pond fondant: is echt meer dan genoeg voor 12 cupcakes! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

1 cup is een inhoudsmaat, dus geen gewichtmaat. Het hangt er dus vanaf wat je wilt converteren. 1cup suiker (ong. 250ml) is veel zwaarder dan 1 cup water (of marshmallows). Het is dus lastig te zeggen hoe zwaar dat is. Het makkelijkste is om een maatbeker te nemen en hem met marshmallows te vullen tot 250ml (wel een beetje aandrukken) en dan weet je vanzelf hoeveel gram het is. Of natuurlijk zoals Adrienne beschrijft, de verhoudingen aanhouden.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

Bedankt!
Ik hou die 270 gram poedersuiker aan denk ik. Ga het straks proberen en ben erg benieuwd. Heb tot nu toe alleen marsepein gebruikt namelijk.
Ik laat wel weten of het gelukt is. ;)

8

Ik zie nu ineens dat ze snow mallows heten maar het zijn gewoon spekjes met z'n suikerlaagje erop. Kan ik dit ook gebruiken?

9

Uh... heb ik nog nooit gedaan, maar ik denk het eigenlijk wel. Suiker is suiker, toch?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10 Laatst bewerkt door RedRose18 (04-02-2010 14:05)

het moeten wel echt marsmellows zijn
spekjes van de lidl staat ook marsmellows op, maar zijn gewone spekjes, die kun je niet gebruiken
dus ik weet het niet of je die wel kan gebruiken

verder doe ik altijd 300 gr marsmellows en 500 gr poedersuiker
gaat tot nu toe altijd goed

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

11

RedRose18 schreef:

het moeten wel echt marsmellows zijn
spekjes van de lidl staat ook marsmellows op, maar zijn gewone spekjes, die kun je niet gebruiken
dus ik weet het niet of je die wel kan gebruiken

Nee? Heb ik altijd gedacht, omdat ik ook wel eens mensen hier hoor die van die gekleurde spekkies door elkaar mengen om MMF te maken, en zich dan afvragen welke kleur het zal worden.
Maar ik heb het zelf nooit geprobeerd hoor, heb altijd de witte van de Sligro en anders de roze en witte van Frisia.

Groetjes Wendy

12

ik heb altijd die van frisia
en wat betreft die andere spekjes, ik heb het zelf niet geprobeerd
maar gelezen op het forum

13

Heb ze inderdaad maar niet gebruikt want las op het forum dat spekjes met suikerlaag niet geschikt zijn. Kon er niet heel veel over vinden, maar durfde het risico niet te nemen. Ben dus maar begonnen om de zak leeg te eten. :)
En ben aan de slag gegaan met marsepein...wie weet ga ik nog eens echte marsmallows kopen om te kijken wat ik prettiger vind werken.

14

Better safe than sorry! ;)

Groetjes Wendy

15 Laatst bewerkt door wilma1981 (05-02-2010 13:13)

mijn Marshmallow fondant is nu hard kan ik deze nog gebruiken door even in magnetron te doen?
kan ik de Marshmallow fondant gewoon platrollen en dan over de taart heen doen of moet er nog een laagje van iets onder zitten?
(eerste taart ga ik zo maken)

we gaan nog ff verder met bakken....

16

ik zou het even heel kort in de magnetron doen (10 sec oid) dan wordt het wat zachter
voor beste resultaat kun je je taart het beste afsmeren met botercreme

succes!

17 Laatst bewerkt door wilma1981 (05-02-2010 13:48)

redrose bedankt voor de snelle reactie ga het proberen en als het gelukt is horen jullie het (even wachten tot mannetje thuis komt kan ik de winkel in)

18

kan ik van die Marshmallow fondant ook figuurtjes maken?
hoe laat ik twee delen aan elkaar plakken?
alvast bedankt voor de reacties

19

euhm heb ik zelf nog niet geprobeerd
maar neem aan dat het wel moet kunnen
heb je tylose? kun je daar wat lijm van maken (en evt door de fondant om sneller te laten uitharden)
of gewoon water, wil ook wel denk ik, als het niet te groot is

just try :D

20

Ik gebruik dus wel de marshmellows van de Lidl (die witte) en dat gaat perfect.

beetje tylose erdoor heen en dan kun je prima boetseren.

tylose+ water= eetbare lijm.

succes

21 Laatst bewerkt door RedRose18 (05-02-2010 15:29)

die ik bedoel zijn niet wit, maar gekleurd
zijn gewone spekjes, maar worden daar marsmellows gezien
heb bij onze lidl nog geen zak gezien met alleen maar wit
maar dat zullen dan idd echte marsmellows zijn
zal volgende keer eens kijken of ik ze kan vinden, zal wel makkelijk zijn, als alles wit is.  die van frisia zit rose bij in, niet handig

zie nu pas (door jou post) dat ik helemaal vergeten was te zeggen hoe je lijm maakt met tylose ;)
bedankt voor de aanvulling :D

22

Die witte van de Lidl zijn er ook alleen maar tijdens de Amerika weken.
Ik verlaat de winkel dan ook vaak met een tas vol (krijg dan wel wat vreemde gezichten :lol:).
Maar om de zoveel tijd hebben ze ze weer.(inslaan dan).

23

de taart is voor een eerste keer goed gelukt heb als vulling aardbeienjam gebruikt en dat was toch wel erg zoet.
maar goed al doende leert men

24

idd
vooral heeeeel veel oefenen
heb je ook fotows gepost?

25

Ik heb vandaag ook marshmellow fondant gemaakt, maar ligt het aan mij of krijg je het bijna niet meer van je handen af? Het was 1 grote kleefboel. met wat crisco heb ik het eraf gekregen en tot een bonk gekneed. Doe ik iets niet goed of hoort het gewoon zo? Morgen ga ik proberen het uit te rollen en een taart mee te bekleden.
Graag jullie tips ... alvast bedankt!