1

Onderwerp: Hoe tyloselijm maken?

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik tyloselijm moet maken?
Ik weet dat het tylose met water is maar weet niet welke verhouding je dan moet aanhouden.

Badankt.
Groetjes Marit

2

Re: Hoe tyloselijm maken?

haha grapig Marit.... Ben er gister ook mee bezig geweest.... Werd bij mijn een klomp vieze derrie dus ik lees ff met je mee....

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

3

je hebt maar een heel klein beetje tylose nodig in het water...

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

4

Haha dat is ook toevallig!!
Nou maar hopen dat iemand ons kan helpen want ik heb het eigenlijk morgen nodig.

en het wordt een klonterig geheel (dat is dus normaal :) ), nachtje (of meerdere) laten staan en je krijgt perfecte lijm. Mocht het te dik zijn dan gewoon water toevoegen, roeren en weer laten staan

6 Laatst bewerkt door Sixy (04-09-2009 06:24)

Ik vul een jampotje met water en doe daar 1 volle  theelepel tylose bij, goed schudden ( dan zie je klontjes en vlokjes)......na een tijdje weer schudden.... en lekker laten staan, loop je er een keer voorbij dan ff schudden... en voila je heb je Tylose lijm!

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

30 ml lauw water op een mespunt tylose een nacht in de ijskast en dan weer goed doorroeren.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

oh het zit hem dus in het laten staan, ik heb het nadat ik een klont kreeg weggegooid en dacht dat is dus niets.
vanavond maar weer eens proberen

9

En als je het te dik vind gewoon water bij doen! Tylose lijm mag best beetje dun

10

hoi,

tja ik doe het altijd met gekookt water, dat laat ik afkoelen... 100 ml met een tl. tylose
ik weet niet waarom maar dit heb ik ergens gelezen...

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

11

Sixy schreef:

Ik vul een jampotje met water en doe daar 1 volle  theelepel tylose bij, goed schudden ( dan zie je klontjes en vlokjes)......na een tijdje weer schudden.... en lekker laten staan, loop je er een keer voorbij dan ff schudden... en voila je heb je Tylose lijm!

ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb hier een vraagje over
hoe lang kun je tylose lijm bewaren?
net zo lang als de houdbaarheidsdatum van tylose?

ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

12

Je kan het niet net zo lang bewaren als de houdbaarheidsdatum van de tylose aangeeft, je doet er tenslotte water bij en water kan ook bederven. Meestal gaat het hier na een week of 2 weg, ik maak ook maar een klein beetje aan en bewaar het in de koelkast, alleen voor dat laatste zou ik geen enkele theorie kunnen bedenken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13

oke dank je wel!!

14

Pooh schreef:

Je kan het niet net zo lang bewaren als de houdbaarheidsdatum van de tylose aangeeft, je doet er tenslotte water bij en water kan ook bederven. Meestal gaat het hier na een week of 2 weg, ik maak ook maar een klein beetje aan en bewaar het in de koelkast, alleen voor dat laatste zou ik geen enkele theorie kunnen bedenken.

Dan is wel de voorwaarde dat je en gekookt en afgekoeld water neemt (voor de bacterien) en ook niet steeds met je kwast in de pot zit nadat je hebt gesmeerd met je lijm. Dus eigenlijk is mijn advies daarover, doe wat lijm op een schoteltje, gebruik dat en gooi dat na je decoratie momentje weg. Zo blijft je grote pot met gemnaakte lijm schoon van marsepein/fondant etc resten :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

met die voorwaarde kan ik het 2 weken in de koeling bewaren?
dus gekookt water?

maar goed, ik denk dat ik eerst maar in kleine porties ga maken, aangezien ik nog niet heel veel taarten maak
maar worden er hopelijk steeds meer
bedankt voor jullie reacties!