1

Onderwerp: slagroom met smaakje??

kun je slagroom ook  een smaakje geven?
of is dit NOT DONE!!!

ik vind namelijk botercreme als vulling een beetje vet

ik ben nog niet zo lang bezig dus met de vulling zit ik steeds te twijfelen wat ik moet doen

gr malika

2

Re: slagroom met smaakje??

Met slagroom kun je inderdaad een smaakje doen. Hier is de aardbeiensaus van hero (zo'n flesje) favoriet. maar ook de bonbonblocvulling word met slagroom gemaakt..

Je kan ook vers fruit doen, of bijv de vullingen voor vlaai (uit zo'n blikje)
Ik geloof ook dat er monatoetjes als vulling gebruikt worden, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

3 Laatst bewerkt door femmie (04-02-2010 15:16)

slagroom vind ik heerlijk als vulling, lekker aanmaken met suiker. 125ml en dan 5 koffielepels suiker en 1 zakje klopfix dan blijft de slagroom lekker lobbig in de taart en loopt niet uit.  dan lekkere frambozen (uit vriezer ah) erbij doen. gewoon een paar in de slagroom drukken.. mmmmmmmmmm

voor meer lekkere recepten moet je maar eens onder de vullingen kijken (bij: recepten), aanrader is ook de frambozenmousse!! mmmmmmmmmmm...

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

bedankt voor jullie antwoorden.
ik ga het proberen. hoop dat het lukt;)

dankjewel;)

Ik vul eigenlijk al mijn taarten met slagroom; deze maak ik op smaak door er verschillende smaken pasta aan toe te voegen (roze en blauw voor kindertaarten) en choladerepen of vermalen koekjes; ik vind dat zelf het lekkerst.
succes

6

arendawegter schreef:

Ik vul eigenlijk al mijn taarten met slagroom; deze maak ik op smaak door er verschillende smaken pasta aan toe te voegen (roze en blauw voor kindertaarten) en choladerepen of vermalen koekjes; ik vind dat zelf het lekkerst.
succes

Wat voor koekjes maal jij er dan doorheen, mariabiscuitjes o.i.d.?
Ik ben daar erg benieuwd naar.

Groetjes Angelique

Bokkepootjes worden vaak door slagroom verkruimeld.
Ik dacht ook bastogne en oreo's.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

8

Ik gooi ook gewoon een klein scheutje drank door de slagroom ;)
Is heel verrassend in de taart.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

en speculaasjes is ook lekker!

Pas trouwens een klein beetje saroma poeder (van die pudding) aan de slagroom toegevoegd. Was ook prima!

Wij zijn ook op hyves te vinden! http://marsefijn.hyves.nl/

10

Bij de Hanos heb ik champagne-extract gekocht. Erg lekker en chique door de dlagroom.

11

Tuurlijk kan je hele lekkere vullingen maken met slagroom en verschillende smaken, maar je gaf aan dat je botercreme zo vet vond. Heb je wel eens swiss meringue botercreme gemaakt of botercreme van mix? Die zijn natuurlijk wel vet, je een nou eenmaal geen taart voor de lijn, maar die zijn wel heel lekker en beter houdbaar buiten de koelkast.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Ik vul mijn taarten ook vaak met slagroom, met een lekkere laag verse aardbeitjes, of idd tova saus, ben ook niet zo'n fan v/d botercreme!!

Taarten van Ien, die moet je zien!!!
Kijk voor mijn taarten op www.stokebrand.nl

13

Weet niet of het lekker is in een taart, maar ik heb een recept voor een snelle cappuccino mouse. Is gewoon een bekertje slagroom (250 ml) met 2 tot 3 eetlepels poedersuiker, en vervolgens een zakje oploskoffie oplossen in heet water, en er dan 1 of 2 eetlepels koffie bij doormengen (ligt aan hoe sterk je de smaak wil hebben).....erg lekker, dus misschien kan die ook in een taart???

Groetjes Kirsten

14

Ben zelf zwaar fan van de bokkepootjesslagroom, en dat terwijl ik eigenlijk de koekjes op zich niet zo graag lust. Nog een lekkere vulling die ik laatst gemaakt heb was de advokaatmousse/slagroom, natuurlijk wel minder geschikt voor kindertaart :)

15

mijn favoriet is slagroom met american cookies :9
zelfde principe als de bokkepootjes