1

Onderwerp: Knapperige chocolade ?

Dit vond ik bij de recepten:

Laagje advocaat botercreme (of slagroom) + laagje knapperige chocola / perzik bavarois (of jam)

Het gaat me ff om het laagje knapperige chocola.
Ga je hier een reep raspen, zodat je grove stukjes chocola hebt?
Maar word het dan niet zacht tussen de vulling?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik wil zaterdag een taart maken met als vulling MBC met Advocaatslagroom en een laagje chocola. Lijkt me heerlijk als de chocolade knapperig is.

2

Re: Knapperige chocolade ?

Ik smelt altijd een reep chocolade (milka bijv.) in de magnetron, ietsjes laten afkoelen en dat smeer ik uit over een laag in de taart, als de taart dan verder gevuld is en afgesmeerd, in de koelkast zetten en dan wordt de chocolade weer hard. Heerlijk!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik smelt ook wat chocolade, maar dan puur (tis maar wat je lekker vindt natuurlijk) maar ik smeer hem niet uit zoals Glamour, maar giet hem in sliertjes uit over een laag in de taart. De keer dat ik hem uitsmeerde namelijk werd het een beetje een te harde laag en dat zorgde ervoor dat ik de taart niet goed kon snijden, ik duwde hem echt in elkaar zeg maar.
Gewoon alletwee uitproberen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

kokkie schreef:

Ik smelt ook wat chocolade, maar dan puur (tis maar wat je lekker vindt natuurlijk) maar ik smeer hem niet uit zoals Glamour, maar giet hem in sliertjes uit over een laag in de taart. De keer dat ik hem uitsmeerde namelijk werd het een beetje een te harde laag en dat zorgde ervoor dat ik de taart niet goed kon snijden, ik duwde hem echt in elkaar zeg maar.
Gewoon alletwee uitproberen!

Ik denk dat ik dit probeer, aangezien het een taart met fondant wordt, dat kun je toch beter niet in de koelkast zetten ivm het zweten? Heb nog een pakje choco glazuur staan, dat kun je mooi slierterig aanbrengen.
Bedankt voor de tip Kokkie!!

5

Ik gebruik ook meestal pure chocolade, die smelt ik heeel langzaam in de magnetron en giet het vervolgens in een snoepzak.
Daarmee spuit ik een soort spinneweb op de tartlaag en laat die eerst stollen in de koelkast voordat ik er de botercreme laag op doe.

De taart kun je goed snijden en het eet ook heel goed.